وب سایت ها سخنگو می‌شوند

وب سایت ها سخنگو می‌شوند
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی نرم افزار جدیدی برای تبدیل متن به گفتار در زمینه سخنگو کردن وب سایت ها شدند.

به گزارش گرداب، پیشرفت فناوری‌های دیجیتال باعث شده تا افراد برای اطلاع از اخبار روز، از سامانه‌های دیجیتالی استقبال بیشتری کنند. استفاده از صفحات وب در این استقبال سهم بسیار زیادی داشته به طوریکه امروزه همه رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها، نشریات، روزنامه‌ها، مجلات و ... تلاش بسیار زیادی در غنی سازی سایت خود و جذب مخاطبین بیشتر دارند.

خواندن خبرها در وب سایت‌ها اگر چه راه دسترسی به اخبار را سهل کرده ولی همچنان خواندن اخبار از ابزارهای دیجیتالی خصوصاً تلفن‌های همراه کاری سخت است. از این رو محققان در یک شرکت دانش‌بنیان، نسخه جدیدی از محصول خود را برای گویاسازی وب‌سایت‌ها ارائه کرد.

با کمک این سایت‌خوان طراحی شده، نشریات و خبرگزاری‌ها به راحتی می‌توانند متون وب سایت خود را گویا کنند و خواندن اخبار را با صدای کاملاً طبیعی زن و مرد داشته باشند.

سخنگو کردن وب‌سایت‌ها به کمک نرم‌افزار تبدیل متن به گفتار باعث جذب بیشتر مخاطبان از جمله افراد مسن و کم بینایان نیز می‌شود.

این شرکت نرم افزار جدید خود را به صورت ماژول و سرویس آنلاین عرضه کرده که به واسطه آن برنامه‌نویسان و سایر کسب و کارها، قادر به استفاده از قابلیت متن خوان فارسی در نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای رایانه‌ای شوند.