شارژر کاغذی موبایل ساخته شد

شارژر کاغذی موبایل ساخته شد
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶

محققان آمریکایی موفق به ساخت یک شارژر همراه خورشیدی به ضخامت یک کاغذ شدند که گوشی را ظرف 2 ساعت به طور کامل شارژ می‌کند.

به گزارش گرداب،  شارژرهای قابل حمل یا همان پاوربانک‌ها امروزه تبدیل به یکی از نیازهای ضروری افراد شده‌اند. با این حال، باز هم افراد زیادی هستند که کارشان با پاوربانک راه نمی‌افتد، چون خود پاوربانک‌ها هم پس از مدتی نیاز به شارژ شدن دارند.

با این حساب راه حل چیست؟ استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند بهترین روش ممکن برای حل این معضل باشد.

کاغذ خورشیدی ساخته شده توسط شرکت آمریکایی "یولک" (Yolk) متشکل از مهندسان آمریکایی و واقع در شیکاگو، عملا همانند هر شارژر قابل حمل دیگری در بازار کار می‌کند و از طریق USB قابل استفاده است.

هنگامی که شما نیاز به شارژ کردن گوشی خود دارید، فقط کافیست آن را به این پنل خورشیدی کاغذی با قطر 6.7 اینچ وصل کنید و گوشی شما ظرف حدود دو ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد.

کاغذ خورشیدی بر خلاف سایر دستگاه‌ها توسط یک منبع انرژی نامحدود و سازگار با محیط زیست، یعنی خورشید کار می‌کند.

طبق گفته شرکت سازنده این کاغذ خورشیدی بسیار نازک، این دستگاه کارآمدترین پنل خورشیدی در بازار است.

این شارژر یک آیفون را ظرف حدود دو ساعت به طور کامل شارژ کرد، درست مثل یک شارژر دیواری. ضمن این‌که افزودن یک یا چند پنل هم امکان‌پذیر است و هم سرعت شارژ را بالا می‌برد.

اگر شما به سایه بروید، عملیات شارژ متوقف خواهد شد. اما به محض بازگشت زیر نور خورشید، شارژر مجددا عملیات شارژ را از سر می‌گیرد.

هر پنل 2.5 وات قدرت تولید می‌کند، بنابراین برای شارژ یک آیفون که شارژر 5 وات لازم دارد، شما نیاز به دو پنل دارید.

پنل‌های اضافی به صورت مغناطیسی متصل می‌شوند، بنابراین اضافه کردن پنل‌های بیشتر به معنای قدرت بیشتر است. به عنوان مثال، اکثر تبلت‌ها به شارژر 10 وات نیاز دارند، بنابراین برای شارژ یک آیپد نیاز به چهار پنل دارید.

شما برای استفاده از این شارژر همراه، نیاز نیست حتما در فضای بیرون باشید. شرکت سازنده در یک ویدئو نشان داد که شخص از طریق نور عبوری از پنجره هواپیما در حال استفاده از آن است، اما توجه داشته باشید که نیاز به نور درخشان و قوی آفتاب دارید.
 
این ویژگی مخصوصا برای کوهنوردان، گردشگران و سایر ماجراجویان در فضای باز مفید است. چرا که با گرفتن عکس و فیلم و استفاده از GPS، گوشی شما می‌تواند خیلی سریع تخلیه شود و اگر نمی‌خواهید با خاموش شدن گوشی مواجه شوید، نیاز به کاغذ خورشیدی دارید.

هر پنل کاغذی خورشیدی دارای سوراخ‌هایی در گوشه‌ها است، بنابراین شما می‌توانید شارژر خورشیدی خود را بر روی کوله پشتی خود قرار دهید تا موبایلتان در حین حرکت شارژ شود.

هر دستگاهی که از طریق USB شارژ می‌شود، قابلیت شارژ با کاغذ خورشیدی را دارد.


کاغذ خورشیدی اکنون در آمازون در دسترس است و شما می‌توانید دو، سه یا چهار پنل را بسته به نیاز خود سفارش دهید و هر سفارش با کیف نگهداری مخصوص خود همراه است.