شرکت مخابرات ایران هوشمند دیجیتال می‌شود

شرکت مخابرات ایران هوشمند دیجیتال می‌شود
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران می‌گوید همگام با موج چهارم حوزه اینترنت و فناوری، شرکت مخابرات ایران با افتتاح ستاره دیجیتال به یک شرکت هوشمند تبدیل می‌شود.

به گزارش گرداب، شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌ها در بخش صنایع هوشمند سرمایه‌ گذاری عظیمی انجام داده‌اند به نحوی که پیشران‌های امواج دیجیتال و صنایع رباتیک روز به روز در حال گسترش و کاهش قیمت هستند، جهان هوشمند نتیجه موج چهارم دیجیتال است و دولت، شرکت‌ها و فناوری‌های نوین تشکیل دهنده این جهان هوشمند هستند. توسعه سرمایه انسانی زیربنای موج‌های دیجیتال هست که در نهایت تحقق شایسته سالاری، ایجاد انگیزه و شناخت بهترین‌ها را به دنبال خواهد داشت.

در این زمینه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران فضای ارتباطی از یک فضای پسیو به یک فضای اکتیو در حال تبدیل دانسته و شرکت مخابرات ایران نیز با توجه به ره‌نگاشت تحول این سوال را مطرح کرده که چگونه فناوری‌های موج چهارم دیجیتال را در مسیر توسعه و تحول شرکت رهنمون سازد.

به گفته رسول سراییان علاوه بر شرکت پیشرو دیجیتال باید به یک شرکت هوشمند دیجیتال تبدیل شویم و این همان مسیر نهایی ره‌نگاشت تحول شرکت مخابرات ایران است که بدین منظور یک کمپین آموزشی در شش ماه دوم سال ۹۶ شکل می‌گیرد که موجب تحولی اساسی در حوزه یادگیری فراگیر شرکت خواهد شد.

ستاره دیجیتال مجموعه‌ای از پروژه‌های سه ماهه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف مشخص کسب و کار است که براساس آن تمام فعالیت‌های بخش‌های مختلف از فناوری اطلاعات، شبکه بازاریابی و خدمات مشتریان در راستای رضایت مشتریان همسو و هماهنگ خواهد شد. ستاره دیجیتال، یک رویکرد جدید کاری است که محیط کاری جدیدی نیز ایجاد می‌کند.

همچنین پوررنجبر -  عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - با بیان این که امروز شرکت مخابرات ایران در آغاز مسیری طولانی برای تحقق تمام آی تی شدن قرار گرفته است، اظهار کرده است: با وجود فضای مناسب یادگیری در شرکت باید با همکاری و کارگروهی به تحقق تحول و توسعه کامل جامه عمل بپوشانیم.

او درباره مرکز نوآوری فناوری اطلاعات مخابرات ایران، بیان کرده است که این مرکز و پروژه ستاره دیجیتال با هدف تسهیل مسیر اهداف استراتژیک مخابرات ایران در بخش آی تی، ایجاد شده است.

ستاره دیجیتال پروژه یکپارچه سازی اپلیکیشن‌های مهم شرکت در بازه زمانی بلندمدت است که در آن شرکت‌ها از نظر مالی، سازمان دهی و فنی به مخابرات ایران کمک می‌کنند تا یک مدلی برای تهیه BSS، OSS، بیلینگ و CRM داشته باشد و براساس این مدل محصولات و خدمات با نگاه یکپارچه سازی  و همگرا به صورت باندلینگ به مشتری ارائه شود.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، استفاده از بهترین تجربیات بین‌المللی، بیشینه کردن روحیه کار تیمی و اتحاد و همکاری با شرکای قابل اعتماد داخلی و بین‌المللی از جمله اصول اجرای پروژه‌های تحول فناوری اطلاعات است که موجب تسریع دستیابی به اهداف استراتژیک یک شرکت خواهد شد.

براین اساس، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، استفاده از بهترین تجربیات بین‌المللی، بیشینه‌ کردن روحیه کار تیمی و اتحاد و همکاری با شرکای قابل اعتماد داخلی و بین‌المللی از جمله اصول اجرای پروژه‌های تحول فناوری اطلاعات است که موجب تسریع دستیابی به اهداف استراتژیک شرکت خواهد شد.

همچنین، توانمند سازی کارکنان، فعالیت‌های هماهنگ شده از دیگر اصول اجرای پروژه‌های تحول فناوری اطلاعات است که فرآیند تصمیم گیری شرکت مخابرات ایران را تسریع می‌کند.