رونمایی از سامانه بومی نظارت ابری

رونمایی از سامانه بومی نظارت ابری
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶

سامانه نظارت ابری بر فضای سایبری کشور همزمان با هفته پدافند غیرعامل توسط وزیر ارتباطات و رئیس سازمان پدافند غیرعامل افتتاح شد.

به گزارش گرداب، سامانه نظارت ابری پادویش با هدف تامین امنیت زیرساخت های حیاتی و حساس کشور توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی و با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل به بهره برداری رسید. این سامانه نظارت بر فضای سایبری در مراسم نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که صبح امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد به بهره برداری رسیده است.

این سامانه امکان رصد و مراقبت همه جانبه از فضای سایبری، رصد تمام رایانه های متصل به شبکه، کشف و خنثی کردن تهدیدات فضای سایبری و مجازی را فراهم می کند. سامانه نظارت ابری پادویش با جمع آوری اطلاعات در فضای سایبری و تحلیل فرآیندها از اطلاعات موجود در فضای سایبر مراقبت می کند و به طور کلی رصد و مراقبت دائمی در فضای سایبری را به همراه دارد. این سامانه به مرکز کلان داده تهدیدات بدافزاری متصل خواهد شد.

در این مراسم همچنین سه تفاهم نامه با حضور وزیر ارتباطات و رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حوزه موضوعات پدافندی به امضا رسید از جمله این تفاهم نامه ها تدوین پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات بین کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و مرکز تحقیقات مخابرات و تفاهم نامه جذب نخبگان سرباز در پدافند غیرعامل است؛ در همین حال تمبر نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در این مراسم ابطال شد.