سرلشکر جعفری:

"کاتسا" فقط تحریم سپاه نیست تحریم اقتصاد ایران است

تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها سعی دارند به‌بهانه توان دفاعی و موشکی کشورمان طرحی به‌نام "کاتسا" را علیه سپاه پاسداران اجرایی کنند که در اصل یک تحریم اقتصادی است.

به گزارش گرداب، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه 9 آبان) در همایش جهان بدون ترور که در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی گفت: به لطف الهی و برکت خون شهیدان و مقاومت ملت ایران امروز جهان به معنا و مفهوم اربعین به صورت کامل و جامع پی برده و هر سال بر عمق معنای رابعین و پیام و حرکت امام حسین(ع) افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا و امام حسین را می‌توان در یک کلمه مبارزه با ظلم و ظالم و مخالفت با سلطه‌پذیری و ظلم‌ستیزی عنوان کرد ادامه داد: یزید آن روز می‌خواست با زور از امام حسین و یارانش بیعت بگیرد و امروز نیز آمریکا می‌خواهد از مسلمانان انقلابی و ملت ایران بیعت بگیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اربعین، آن حرکت بزرگی که به سوی کربلا شروع شد و هر ساله حجیم‌تر برگزار می‌شود پاسخ دندان شکنی است به خواسته آمریکا و سردمداران سلطه در جهان است.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه بزرگترین درس عاشورا مخالفت با ظلم و زیر بار آن نرفتن است، اظهار داشت: اصل اساسی و محوری انقلاب اسلامی نیز همین است و بر آن تاکید شده و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و موفقیت‌های کشورمان رعایت این اصل الهی است و رعایت دستور الهی است.

وی افزود: نتیجه 40 سال انقلاب اسلامی ما همین راه و حقانیت این راه است که هر روز از آن می‌گذرد به لطف الهی حقانیت راه انقلاب اسلامی و محوری بودن این اصل برای ملت‌های اهل ستم بیشتر روشن می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) شهادت طلبی در راه مبارزه با ظلم است، عنوان کرد: خدا را شاکریم که جوانان انقلابی انبوه ما امروز مشتاق این راه و مبارزه با استکبار و جانفشانی در مسیر انقلاب است که شهدای بسیاری به بهانه‌های مختلف از جمله مدافعان حرم و جهادهای مختلف در این راه تقدیم شده است.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه شهید حججی نمادی از بقیه شهدا بود، گفت: تفاوتی بین شهدا وجود ندارد اما شهید حججی به خواست خدا با یک حرکت و با یک فیلم اینگونه برجسته شد که خواست الهی بود همه شهدا در راه خدا دارای عزمی جدی بودند.

وی تصریح کرد: خدا را شکرگزاریم که امروز نه تنها ملت ایران بلکه اکثر ملت‌های مسلمان تحت ستم به این حقیقت پی بردند که تنها راه سعادت آنها ایستادگی در برابر ظالمین و حاکمان ظالم دست‌نشانده آمریکا است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اثبات حقانیت راه مقابله با نظام سلطه و استکبار الزاماتی دارد، گفت: اولین الزام عزم و اراده راسخ یک ملت برای ایستادگی است که باید این عزم راسخ برگرفته از باور عمیق و ایمان محکم باشد.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: نهضت بیداری اسلامی که برای مقابله با حاکمان ظالم در منطقه از چند سال گذشته شروع شده است نشانگر این است که پس از سی و چند سال از انقلاب اسلامی بر حقانیت راه انقلاب ما اتفاقاتی افتاد که مردمان منطقه به این باور رسیدند که این راه حقانیت دارد.

وی الزام دوم را تجهیز شدن آن جامعه‌ای که می‌خواهد با ظلم و استکبار مبارزه کند را به ابزارهای دفاعی دانست و ادامه داد: موشک، سلاح، هواپیما و توپ و انواع فناوریهای دفاعی - امنیتی جزء این الزام است که ما که کانون این مقاومت در برابر نظام سلطه هستیم باید بیشتر از دیگران به آن الزام داشته باشیم و آن را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران امروز با همه وجودشان قدرتوانمندی‌های دفاعی در عرصه‌های مختلف را می‌دانند، گفت: امروز ملت ایران توان دفاعی و موشکی را مثل ناموس خودشان دوست دارند و به آن علاقه دارند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اجرای طرح کاتسا علیه ملت ایران، اضافه کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند به بهانه توان دفاعی و موشکی ایران این طرح را علیه سپاه اجرا کنند اگرچه ماهیت این طرح اقتصاد ایران را هدف گرفته و سپاه و توان دفاعی موشکی بهانه است و آنها اقتصاد ایران را هدف گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در این مقطع باید چند سوال از آمریکایی‌ها بپرسیم، ادامه داد: چطور شما انتظار دارید که ملت ایران دشمنی‌های شما را که با تمام وجود لمس کردند و بارها این چهره و خباثت‌های شما را دیده‌اند چگونه بپذیرند توان و تجهیزات دفاعی خود را به میل و نظر شما تنظیم کنند مگر ایران و ایرانی چند بار باید شیطنت و فریبکاری شما را تجربه کند، مگر ملت ایران کودتای 28 مرداد، تجاوز به خاک طبس و جنگ 8 ساله را فراموش کرده است؟

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید بدانند ملت ایران هیچگاه حوادث و ناامنی‌ها در تابستان سال 78 و حوادث سال 88 را که فتنه‌ای بود برای ایجاد رخنه در عزم و اراده ملت و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت را هرگز از یاد نخواهند برد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از سال 90 تحریم‌های بیشتری را علیه ملت ایران اعمال کردند که نتیجه آن منجر به مذاکرات هسته‌ای شد و پس از آن توافقنامه برجام امضا شد که فایده‌ای برای ما نداشت. مقامات آمریکایی باید بدانند ملت ایران بدعهده‌ی‌های آمریکایی‌ها را بارها و بارها تجربه کردند و آنها باید بگویند چرا باز هم به این فریبکاری ادامه می‌دهند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: آمریکایی‌ها مطمئن باشند هر چه فشار اقتصادی و تحریم را بیشتر کنند عزم ملت در توانایی دفاعی بیشتر خواهد شد و حجم موشکها انبوه‌تر می‌شود و برد و دقت موشک‌ها نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: آمریکاییها بدانند ملت غیور ایران از همه توان دفاعی همچون ناموس خود دفاع می‌کنند و پاسخ تهدیدات کوچک و بزرگ را به موقع و با قاطعیت و البته با غافلگیری خواهند داد. ایران برای اقدامات بزرگ آماده است و تاریخ ایران سراسر نشان دهنده مقاومت و ایستادگی است.

فرمانده کل سپاه با اعلام اینکه ملت ایران خودش را برای امتحانات بزرگتر آماده می‌کند، گفت: آنها باید منتظر تبعات اقدامات خود باشند و به دنبال جمع کردن آبروی ریخته خود در دنیا باشند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه همه دنیا می‌دانند آمریکا بزرگترین و اولین حامی تروریسم در جهان یعنی رژیم جعلی صهیونیستی و آل سعود خائن است، گفت: این در حالی است که مظلومان جهان دست‌های پلید و ناپاک سلطه‌گران را در اقدامات و توطئه‌های آنها در مقاطع مختلف ضد ملت‌ها را در مقاطع مختلف تاریخی دیده‌اند و جهانیان می‌دانند دشمن بزرگ آزادی آمریکا است و با تمام وجود آن را لمس کردند.

وی تصریح کرد: در این بین یک حقیقت روشن و امیدبخش در میان ملت‌ها وجود دارد و آن این است که ملت‌های مظلوم شاهد هستند تنها کشوری که به تنهایی در برابر نظام سلطه و دولتهای دست‌نشانده آنها ایستادگی کرده است ملت ایران بوده است که به همین دلیل است هر روز بر طرفداران ایران اضافه می‌شود. یعنی همان که آمریکاییها نامش را گذاشته‌اند نفوذ ایران.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مردم ستمدیده و مظلوم جهان هر روز به نور امید اسلام و انقلاب اسلامی پی می‌برند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: اگر کمک‌های ایران نبود هنوز کشور لبنان در اشغال فرزند نامشروع آنها بود و سرنوشت رقت‌باری در انتظار مردم افغانستان وعراق بود.

وی ادامه داد: اگر کمک‌های مستشاری ایران نبود امروز سرنوشت کشور سوریه شاید بدتر از مصر و لیبی بود و اگر مبارزات ملت ایران و مجاهدین مسلمان از کشورهای مختلف نبود امروز داعش بر سرزمین شام حکومت می‌کرد و رژیم خائن آل‌سعود شیعیان و اهل سنت انقلابی اهل مبارزه را به خاک و خون می‌کشید.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز شاهد هستیم خاک عراق از حیث داعش در حال پاک شدن است، گفت: اگرچه ممکن است به صورت زیرزمینی این گروه باقی بماند و اقداماتی انجام دهد اما مهم این است که دیگر سرزمینی در دست آنها نیست.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه امروز جهانیان می‌دانند ایران مهد آزادی و حامی مظلومان جهان است، اظهار داشت: همه جهانیان می‌دانند امروز ایران مرکز تششع انوار الهی و مدافع حق و حقیقت است که تمام آزادگان جهان به این موضوع اذعان دارند و آنها می‌دانند ایران امروز مظهر مبارزه با آمریکاست.

وی با بیان اینکه امروز صدای شکسته شدن استخوانهای پوسیده امپریالیسم و صهیونیست شنیده می‌شود، اظهار داشت: ما باید در این وضعیت راه خود را با قدرت ادامه دهیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه دلایلی داریم که می‌گوییم صدای شکسته شدن استخوانهای پوسیده امپریالیسم را می‌شنویم، ادامه داد: آنها امروز شکست‌های پی در پی خوردند که نمونه‌اش دفع تجاوز رژیم صهیونیستی از سوی حزب‌الله لبنان در جنگهای مختلف بویژه در جنگ 33 روزه بود که ارتش تا بن دندان مسلح را شکست داد و مردم مظلوم فلسطین نیز با دست خالی به گفته خودشان بزرگترین ارتش جهان را شکست دادند.

وی ادامه داد: داعش و القاعده که دست پرورده استکبار بود امروز با خفت شکست خورده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید از شکست‌های پی‌در پی که می‌خورند عبرت بگیرند، گفت: اولین شکست آمریکایی‌ها در ویتنام بود و پس از آن هر گاه در برابر ملت‌ها ایستادند شکست خوردند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: اگر به دنبال جهانی هستیم که بدون داشته باشیم باید به دنبال یک جهان بدون سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی باشیم، تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان داده این راه در حال انجام شدن است.