اطلاعات ملکه انگلیس در دارک وب منتشر شد

اطلاعات ملکه انگلیس در دارک وب منتشر شد
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶

طبق بررسی‌های صورت گرفته اطلاعات مربود به خاندان سلطنتی انگلیس در دارک وب منتشرشده است.

به گزارش گرداب، اطلاعات بسیار حساس و مهم از ملکه انگلیس سرقت و در فضای دارک وب بین افراد در حال دست‌به‌دست شدن است.

طبق اعلام سایت «Cybersecurity Insiders»، این اطلاعات در درون یک حافظه قابل‌حمل به‌دست‌آمده است. این حافظه قابل‌حمل دریکی از خیابان‌های نزدیک فرودگاه «Heathrow» پیداشده است.

مقامات بریتانیا در حال بررسی ابعاد این موضوع هستند و درباره مشکلات امنیتی که این اطلاعات ممکن است برای خاندان سلطنتی پیش بی آورد، در حال بحث و تبادل‌نظر هستند.

طبق گزارش « Daily Mail » اطلاعات حساسی در این حافظه قابل‌حمل کشف‌شده است که به‌عنوان‌مثال می‌توان به نقشه، فایل‌های ویدئویی و جزئیاتی از اقدامات حفاظتی و امنیتی که برای جابه‌جایی خاندان سلطنتی می‌بایست در فرودگاه«Heathrow» اتخاذ گردد، اشاره نمود. همچنین اطلاعاتی مربوط به وزرای کابینه خارجی بریتانیا و افراد برجسته بین‌المللی که قصد داشتند به‌زودی از بریتانیا بازدید کنند، توسط این حافظه جانبی منتشرشده است.

طبق بررسی رصد کنندگان فضای مجازی یک فرد ناشناس در توییتر عنوان نمود که در میان این اطلاعات موضوع مهمی چون موقعیت گشت زنی و مکان‌های مهمی که نیاز به حفاظت دارند و همچنین مناطق خاصی که احتمال وقوع حملات انتحاری علیه خاندان سلطنتی امکان‌پذیر است، به چشم می‌خورد.

این حافظه قابل‌حمل توسط یک کارمند اخراجی که در منطقه شمال شرقی لندن ساکن بوده پیداشده است.

پلیس انگلیس احتمال می‌دهد که اطلاعات درون این حافظه قابل‌حمل توسط هکرها به سرقت رفته باشند. ضمناً پلیس تأیید نموده که در حال حاضر بیش از 10 درصد اطلاعات این حافظه جانبی در دارک وب منتشرشده است.