حمایت توئیتری روس ها از ترامپ

حمایت توئیتری روس ها از ترامپ
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶

در ماه های آغازین آغاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، تعداد زیادی حساب کاربری جعلی در توئیتر به حمایت از ترامپ پرداختند.

به گزارش گرداب، گردانندگان این حساب ها که روس بوده‌اند تلاش کردند با ارسال مطالب مختلف مردم آمریکا را برای رای دادن به ترامپ قانع کنند.

نشریه وال استریت ژورنال آمریکا با انتشار مقاله ای تحلیلی مدعی شده که حساب های کاربری یادشده از ژوئن سال 2015 و تنها چند هفته بعد از اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 فعال شدند. پیش از این تصور می شد فعالیت سازمان یافته روس ها در این زمینه از دسامبر سال 2015 آغاز شده است.

حساب های یادشده علاوه بر ستایش ترامپ، به حمله به دیگر جمهوری خواهان و به خصوص جرج بوش و هیلاری کلینتون نامزد اصلی دموکرات ها می پرداختند. نسبت ستایش از ترامپ در آغاز فعالیت حساب های کاربری یادشده 10 به یک بوده که در فاصله دو هفته باقی مانده به انتخابات به 30 به یک افزایش یافت.

بررسی ها نشان می دهد حساب های مذکور در فواصل زمانی کوتاه انبوهی از پیام های مشابه را منتشر می کردند. آمریکایی ها بیم دارند اقداماتی از این دست در آینده باز هم بر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیرگذار باشد و لذا در تلاش برای شناسایی دقیق عوامل اصلی طراح این حساب ها هستند.