جدیدترین آمار توسعه فناوری اطلاعات

جدیدترین آمار توسعه فناوری اطلاعات
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶

طبق آخرین آمارها از میزان توسعه یافتگی استان های مختلف، تهران با ۷.۲۴ درصد و سمنان با ۶.۵۴ درصد در صدر توسعه یافته ترین استان های کشور در زمینه دسترسی و رشد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارند.

به گزارش گرداب، طبق آخرین آمارها استان‌های تهران با ۷.۲۴ درصد، سمنان با ۶.۵۴، مازندران با ۶.۴۵، قم ۶.۵ و استان البرز با ۶.۴۳ درصد در دسته استان‌های بسیار خوب در حوزه توسعه یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات  قرار می گیرند.  

در همین زمینه استان یزد با ۶.۳ درصد، استان فارس یا ۶.۲۶ درصد، استان اصفهان با ۶.۲۴، استان بوشهر با ۶.۰۶ درصد، استان گیلان با ۵.۹۶، استان خوزستان ۵.۷۹، استان مرکزی با ۵.۷۶ درصد، استان آذربایجان شرقی با ۵.۶۶ درصد، استان هرمزگان با ۵.۶۱ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵.۵۹ درصد در سطح استان های نسبتا خوب در زمینه توسعه یافتگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می گیرند.

استان های قزوین با ۵.۵۶ درصد، ایلام با ۵.۴۸ درصد، خراسان رضوی با ۵.۳۵ درصد، گلستان با ۵.۳۳ درصد، زنجان با ۵.۳ درصد، همدان با ۵.۲۵ درصد، کرمانشاه با ۵.۱۹ درصد، استان چهارمحال و بختیاری با ۵.۱۶ درصد، اردبیل با ۵.۱۶ درصد، استان کردستان با ۵.۰۷ درصد، لرستان با ۵.۰۷ درصد، کرمان با ۵.۰۵ درصد، خراسان جنوبی با ۴.۹۵ درصد و استان آذربایجان غربی با ۴.۹۲ درصد نیز در دسته استان های با سطح نسبی متوسط توسعه یافتگی ارتباطاتی و فناوری اطلاعاتی قرار می گیرند.

همچنین استان‌های خراسان شمالی با ۴.۷۲ درصد و سیستان و بلوچستان با ۳.۹۴ درصد در جایگاه کمتر توسعه یافته‌ترین استان های کشور در این حوزه قرار دارند.

در این دسته بندی که توسط نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور انجام شده است؛ کشور ایران نیز با نرخ توسعه یافتگی ۵.۵۷ درصدی از جایگاهی متوسط در دنیا برخوردار است.