هک زیرساخت‌‍‌های انرژی بریتانیا

هک زیرساخت‌‍‌های انرژی بریتانیا
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶

مقامات امنیتی انگلیس مدعی هستند هکرهای روس به طور گسترده به شبکه انرژی انگلیس حمله کرده‌اند و آنها را در یک سال گذشته مورد هدف قرار داده‌اند.

به گزارش گرداب، از جمله دیگر اهداف حملات یادشده به ادعای منابع خبری انگلیس می توان به شرکت های مخابراتی، موسسات رسانه ای و غیره اشاره کرد.

کیاران مارتین رئیس مرکز ملی امنیت سایبر انگلیس در این مورد گفته است: مسکو به دنبال تخریب و تضعیف نظام بین المللی است و فعالیت های آن موجب نگرانی است.

این اخطار پس از آن صادر می شود که ترزا می نخست وزیر انگلیس ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به مداخله در انتخابات این کشور و انتشار وسیع اخبار جعلی با هدف کاشتن بذر اختلاف در غرب متهم کرد.

مارتین که در مجمع فناوری تایمز در لندن سخن می گفت افزود: من نمی توانم به جزئیات موضوعات اطلاعاتی اشاره کنم، اما می توانم مداخله روسیه را تایید کنم؛ امری که نخست وزیر نیز به آن اشاره کرده است.

وی همچنین مدعی شد مرکز تحت مدیریت وی از زمان آغاز فعالیت خود در سال گذشته، ده ها میلیون حمله سایبری را بلوکه کرده و به 590 رخداد سایبری رسیدگی کرده است که از جمله آنها می توان به حملات بدافزار واناکرای اشاره کرد.