اخطار شدید روسیه به گوگل

اخطار شدید روسیه به گوگل
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶

رگولاتوری مخابراتی روسیه موسوم به Roskomnadzor در مورد احتمال کاهش رتبه برخی سایت های خبری وابسته به دولت این کشور در جستجوگر گوگل به اریک اشمیت مدیرعامل شرکت آلفابت هشدار داده است.

به گزارش گرداب، اریک اشمیت چندی قبل احتمال داده بود که رتبه برخی سایت های خبری وابسته به دولت روسیه مانند راشا تودی و اسپوتنیک در جستجوگر گوگل کاهش داده شود.

تعدادی از مدیران عامل شبکه های خبری و سایت های اطلاع رسانی مشهور روسیه با ارسال نامه هایی برای اشمیت خواسته اند تا در مورد این اظهارنظر خود توضیحات بیشتری ارائه کند. در نامه ای که مدیرعامل خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در این زمینه برای اشمیت فرستاده امده است: ما به دنبال دریافت پاسخ هستیم و بر مبنای آن برای اقدام بعدی خود تصمیم می گیریم. امیدواریم نظرات ما شنیده شود و مجبور نشویم به اقدامات تلافی جویانه جدی تر متوسل شویم.

ظاهرا اشمیت معتقد است حضور اسپوتنیک و راشا تودی در صدر سیستم ارسال هشدار خبرهای فوری گوگل به علت تبلیغات بیش از حد است. وی افزوده که البته در این مرحله برنامه ای برای ممنوع کردن حضور این دو وب سایت در خدمات مختلف گوگل وجود ندارد.

اسپوتنیک رویه گوگل را تبعیض آمیز توصیف کرده و خواستار تغییر آن شده است. پیش از این سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا سایت های خبری روسی را به انتشار اخبار سیاسی غلط و تبلیغات نامناسب متهم کرده بودند. توئیتر هم از ماه گذشته مانع از فعالیت این دو خبرگزاری در این شبکه اجتماعی شد.