ایمیل های ویروسی کنترل میلیون ها رایانه را به دست گرفتند

ایمیل های ویروسی کنترل میلیون ها رایانه را به دست گرفتند
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶

بزرگترین باتنت ارسال ایمیل های اسپم در جهان با ارسال ایمیلی آلوده به رایانه های بیش از ۱۲.۵ میلیون کاربر در آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه و استرالیا حمله کرده است.

به گزارش گرداب، Necurs، بزرگترین باتنت ایمیل های اسپم جهان، بدافزار Scarab را به میلیون ها کاربر ارسال کرده است. البته از این بدافزار قبلا در چند حمله دیگر نیز استفاده شده بود.

در نتیجه انتشار بدافزار مذکور میلیون ها رایانه به آن آلوده شدند و مجبورند برای اجتناب از حذف فایل ها و اطلاعات خود مبلغی پول الکترونیکی باج بدهند. کارشناسان امنیتی موسسه آنتی ویروسForcepoint در تگزاس از نخستین شرکت هایی بودند که این حمله را اعلام کردند.

به گفته کارشناسان طی ۶ ساعت اولیه این حمله، ۱۲.۵ میلیون ایمیل از باتنت مذکور ارسال شد.

کارشناسان موسسه متوجه شدند فایل های ویروسی لابه لای فایل های اسکن شده تقلبی در ایمیل های آلوده پنهان شده بودند. این ایمیل ها از سوی شرکت های معتبر تولید کننده پرینتر (مانند لکس مارک، اچ پی، کانون و اپسون) ارسال شده بودند. به همین دلیل در نگاه نخست کسی به آنها شک نمی کرد.

هنگامیکه فایل زیپ شده ایمیل دانلود و باز می شد، بدافزار کنترل رایانه و فایل های آن را به دست می گرفت و کاربر را تهدید می کند در صورت پرداخت نکردن باج، فایل های او را پاک می کند.

تاکنون به ایمیل های کاربران در آمریکا، انگلیس، استرالیا، فرانسه و آلمان حمله شده است.