خوشحالی وزیر ارتباطات از شنیدن یک خبر

خوشحالی وزیر ارتباطات از شنیدن یک خبر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶

صبح امروز جلسه مشترک وزیر ارتباطات با فعالان اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی تهران در ساختمان این مجموعه برگزار شد.

به گزارش گرداب، محمد جواد آذری جهرمی‌، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور در اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی تهران، با فعالان این عرصه به گفت و گو نشست.

وزیر ارتباطات پس از بیان این موضوع که در صد روز فعالیت به عنوان وزیر ارتباطات هیچ خبری به اندازه بازگشت ۱۸۰۰ نفر به کار در شرکت GLX در پی عقد قرارداد برای تولید تبلت کودک در کشور، او را خوشحال نکرده، دیگر تلاش‌های صورت گرفته را این گونه تشریح کرد: با عقد قرارداد ترانزیت جنوب به شمال که بعد از سه ماه مذاکره صورت گرفت، ۳۰۰ گیگ بر ظرفیت ترانزیت بین الملل اضافه شد همچنین با تلاشی که طی چهار سال گذشته صورت گرفت درآمد ۳۵۰ میلیارد تومانی بخش پست به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و مطمئن هستم با اجازه دادن به بخش خصوصی و‌ فعال شدن اپراتورهای پستی درآمد بخش پست در کشور در کوتاه مدت که می تواند کمتر از یک سال باشد به ۲ برابر برسد، درآمد بخش پست در کشور ۲ برابر می شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه تکلیف برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه کف پهنای باند مورد دسترسی باید ۲۰ مگابیت بر ثانیه باشد، اظهار کرد: دنیا در حال رشد بی نظیری در حوزه فناوری اطلاعات است، آنچه در دنیا درحال رخ دادن است کمی با ما تفاوت دارد بطوریکه عرصه فناوری اطلاعات رشد بی نظیری در حال رخ دادن است. باتوجه به رفتن از تکنولوژی ADSL به سمت فناوری های سریعتر پیش بینی انقلابی در این حوزه هستیم. تصدی گری دولت در بخش ارتباطات نسبت به دیگر حوزه ها به حد پایینی رسیده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت با درآمد ۲هزار میلیارد تومان‌ در سال در مقایسه با اپراتورها و دیگر شرکت های FCP تنها ۶ تا ۷ درصد حجم بازار ارتباطات در کشور را دارد.

 حجم‌بازار ارتباطات کشور ۳۵ هزار میلیارد تومان است که مطابق تکلیف برنامه ششم‌ توسعه باید ۲.۵ برابر شود که با وجود عقب ماندگی بخش ارتباطات ثابت امیدوار به رسیدن به این توسعه هستیم.

توسعه در بخش موبایل رخ داده است و‌ نمی توان آنرا ۲.۵ برابر کرد اما بازار بخش ثابت نشان می دهد یک دهم چیزی است که باید باشد و‌می توان آنرا توسعه داد.