Gerdab.IR | گرداب

باید به سمت آزادسازی تعرفه‌ها حرکت کنیم

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: در بخش تقویت رقابت از طریق ساز و کارهای تعرفه‌گذاری باید به سمت آزادسازی تعرفه‌ها حرکت کنیم که البته بخشی از این کار در معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه آغاز شده و باید در آینده نزدیک کامل شود.

به گزارش گرداب، حسین فلاح جوشقانی امروز در مراسم تودیع صادق عباسی شاهکوه - معاون پیشین بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری و معارفه نسترن محسنی بعنوان سرپرست این معاونت گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی پس از ۱۴ سال فعالیت دوره گذار به نسل چهارم رگولاتوری را طی می‌کند و بر همین اساس باید در اقدامات مرتبط با حوزه وظایف سازمان خود را با روندهای موجود در دنیا منطبق کنیم.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح تقویت نظارت هوشمند بعنوان یکی دیگر از اولویت‌های رگولاتوری گفت: بخش نظارت رگولاتوری باید با ایجاد سامانه‌های نظارتی هوشمند در راستای صیانت مطلوب‌تر از حقوق مردم و کاربران حرکت کند.


فلاح جوشقانی موفقیت در پیاده‌سازی این دو اولویت را پیش شرط حرکت به سمت رگولاتوری نسل چهارم عنوان کرد و افزود: تحقق این موضوع نیازمند تلاش و مشارکت همه دست‌اندرکاران در این حوزه، اصلاح مقررات و حذف مقررات زاید و بالابردن کیفیت نظارت در همه بخش‌هاست.


وی همچنین در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های صادق عباسی شاهکوه در کسوت معاون پیشین بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری اظهار کرد: دکتر عباسی شاهکوه در کنار تخصص و تعهد کاری، در حوزه مقررات‌گذاری و تدوین پیش‌نویس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صراحت داشتند و بر مبنای صداقت تمام اقدامات مربوط به حوزه بررسیهای فنی و صدور پروانه را پیش می‌بردند چرا که صداقت و صراحت دو روی یک سکه‌اند.


فلاح جوشقانی با اشاره به جایگاه جدید عباسی شاهکوه بعنوان مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: با حضور ایشان اقدامات بسیار زیربنایی در رگولاتوری انجام شد و مطمئناً با دانش و تجربه‌ای که دارند در هدایت یکی از اصلی‌ترین ارکان وزارت ارتباطات در بخش زیرساخت کشور نیز اهداف بزرگی را محقق خواهند کرد.


رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در ادامه جلسه درباره انتصاب نسترن محسنی بعنوان سرپرست معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه گفت: ایشان از بدنه سازمان هستند و در بخشهای مختلف معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه شامل سرویسهای رادیوئی، ارتباطی و فناوری اطلاعات و بررسیهای فنی و اقتصادی کار کرده و براساس تجربه و توانمندی و با توجه به رویکرد وزارت ارتباطات در استفاده از توانمندیهای بانوان متخصص و جوان برای بعهده گرفتن این مسئولیت انتخاب شده‌اند.

نسترین محسنی نیز با قدردانی از زحمات صادق عباسی شاهکوه گفت: در چند سال گذشته با حضور و بواسطه تخصص، تعهد و درایت ایشان در جلب مشارکت همه دست‌اندرکاران بخش ICT کارهای بسیار بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور انجام شد.

سرپرست معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری افزود: ساماندهی حدود هزار و ۱۰۰ پروانه در حوزه ICT به ۸۰ پروانه، تفکیک لایه سرویس از شبکه و زمینه‌سازی برای آزادسازی تعرفه‌ها از جمله اقدامات تاثیرگذاری بود که در چند سال گذشته انجام شده است.


وی تصریح کرد: در ادامه مسیر گذشته اگر با بررسی و تحلیل بازار به این نتیجه برسیم که هدف‌گذاری‌های گذشته محقق شده است، آزادسازی کامل تعرفه‌ها را محقق خواهیم ساخت.

محسنی با اشاره به اینکه پایه تمامی این اقدامات در چهار سال سپری شده بنیان گذاشته شده است، افزود: دستیابی به این اهداف حاصل تلاش همه مجموعه بوده است، اما هنوز برای تحقق هدف برنامه ششم توسعه در ۲/۵ برابر شدن بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات به ممارست، همکاری و کار بیشتر نیاز داریم و امیدواریم با مشارکت همه دست‌اندرکاران این هدف بزرگ را نیز محقق کنیم.