خسارت 109 میلیارد دلاری حملات سایبری برای آمریکا

خسارت 109 میلیارد دلاری حملات سایبری برای آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

گزارش تازه‌ای که روز جمعه توسط کاخ سفید منتشر شده نشان می دهد در سال 2016 حملات سایبری برای ایالات متحده آمریکا بین 57 تا 109 میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.

به گزارش گرداب، برآوردهای شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید نشان می‌دهد که برخی کشورهای خارجی و همین طور گروه های هکری به دنبال اجرای انواع حملات سایبری بر ضد ایالات متحده هستند. از جمله کشورهایی که آمریکا را به عنوان هدف این حملات انتخاب کرده اند می توان به روسیه، چین، ایران و کره شمالی اشاره کرد.

برخی شرکت های تجاری که رقبایی در آمریکا دارند هم بر علیه این کشور حملات سایبری انجام می دهند. فعالان سیاسی که دستور کار سیاسی مشخصی را دنبال می کنند و برخی گروه های سازمان یافته هم در این زمینه فعال هستند.

در این گزارش تصریح شده که دولت آمریکا و شرکت های خصوصی باید برای مقابله با این نوع حملات تلاش بیشتری کنند تا بتوانند به افزایش رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا کمک کنند.

کاخ سفید پنجشنبه هفته گذشته روسیه را به علت اجرای حمله سایبری نات پتیا در سال 2017 مقصر دانست. پیش از این انگلیس هم مسکو را به علت طراحی ویروسی که به بخش هایی از زیرساخت های کشور اوکراین نفوذ کرده بود و به رایانه هایی در سراسر جهان آسیب زده بود، محکوم کرده بود.