کنترل امنیت دامنه‌های دولتی در انگلیس و استرالیا با یک سایت معمولی

کنترل امنیت دامنه‌های دولتی در انگلیس و استرالیا با یک سایت معمولی
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

بسیاری از مردم عادی برای بررسی سوءاستفاده های احتمالی از ایمیل های خود از امکانات سایتی به نام Have I Been Pwned استفاده می کنند و حالا دامنه استفاده از این سایت به چند دولت کشیده شده است.

به گزارش گرداب، در سال های اخیر دهها سازمان و شرکت بزرگ خصوصی نیز به استفاده از سایت یادشده متوسل شده اند و حالا مشخص شده دولت های انگلیس و استرالیا هم از جمله مشتریان Have I Been Pwned هستند.

تروی هانت مالک سایت یادشده در این مورد می گوید: بسیاری از مردم از سایت من برای بررسی سوءاستفاده از ایمیل های خود در سایت های هک شده استفاده می کنند و دولت های انگلیس و استرالیا هم در زمره استفاده کنندگان از این خدمات هستند.

وی در توضیح بیشتر این مطلب می گوید: شوراهای محلی، موسسات بهداشتی و درمانی، شرکت های مخابراتی و ارائه دهنده خدمات زیرساخت و غیره از جمله مجموعه هایی هستند که برای بررسی امنیت خود به همین شیوه متوسل شده اند.

استفاده از خدمات یک سایت معمولی برای حفظ امنیت توسط دولت های انگلیس و استرالیا در شرایطی صورت می گیرد که در هر دو کشور سازمان های بزرگ دولتی با بودجه های کلان در زمینه حفظ امنیت سایبری مردم و دولت فعال هستند ولی ظاهرا استفاده از این خدمات رایگان برای این دو دولت مقرون به صرفه تر است.