Gerdab.IR | گرداب

با القای حس محیط واقعی؛

نرم افزار واقعیت مجازی با مشارکت هزاران شخصیت سه بعدی طراحی شد

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

استفاده از هدست های واقعیت مجازی برای انجام امور حرفه ای و بازی های هیجان انگیز روز به روز در حال گسترش است، اما نرم افزارهای سازگار با آنها محدودیت های خاص خود را دارند.

به گزارش گرداب، یکی از محدودیت های نرم افزارهای واقعیت مجازی آن است که تعداد شخصیت های موجود در آنها و همین طور صحنه های به تصویر کشیده شده در این نرم افزارها محدودیت هایی دارند و تعداد شخصیت های طراحی شده برای تعامل زیاد نیست.نرم افزار واقعیت مجازی با مشارکت هزاران شخصیت سه بعدی طراحی شد

اینتل به منظور حل این مشکل نرم افزار ویژه ای تولید کرده که قادر به افزودن تعداد زیادی شخصیت سه بعدی به محیط های واقعیت مجازی است. به عنوان مثال این نرم افزار می تواند محیط یک استادیوم را با حضور هزاران نفر بازسازی کند تا کاربر واقعا خود را در درون آن حس کند.

تولید این نرم افزار بخشی از طرح شرکت اینتل موسوم به Arena محسوب می شود که در قالب آن برنامه ها و نرم افزارهای تازه سازگار با هدست های واقعیت مجازی تولید خواهند شد. در نسخه آزمایشی این نرم افزار افزودن ۲۵۰۰ نفر برنامه ریزی شده که این رقم در آینده افزایش خواهد یافت.

این نرم افزار به گونه ای تولید می شود که دیگر برنامه نویسان و توسعه دهندگان هم بتوانند صحنه ها و اجزای مورد نظر خود را به آن اضافه کنند. طراحی این نرم افزار با همکاری یک شرکت فناوری دیگری به نام Glimpse Group صورت گرفته است.