چاپ خانه سه بعدی ارزان قیمت در 12 ساعت

چاپ خانه سه بعدی ارزان قیمت در 12 ساعت
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

غذا، آب و مسکن سه نیاز اساسی انسان محسوب می شوند که 1.2 میلیارد نفر در سراسر جهان به آن دسترسی ندارند. اما فناوری چاپ سه بعدی حل سریع یکی از این مشکلات را ساده تر کرده است.

به گزارش گرداب، یک شرکت نوپا در آستین تگزاس، می گوید با استفاده از چاپگرهای بزرگ سه بعدی قادر به ساخت خانه ای ارزان قیمت و مناسب است. از این طریق می توان در بازه زمانی 12 تا حداکثر 24 ساعته خانه های سه بعدی طراحی و در دسترس قرار داد.

شرکت ICON می گوید خانه های یادشده که 60 متر مربع مساحت دارند با استفاده از سیمان تولید می شوند  و قبل از پایان 24 ساعت آماده بهره برداری هستند. قرار است سال آینده 100 خانه به همین شکل برای اسکان مردم کشور السالوادور ساخته شوند و این طرح در کشورهایی مانند هائیتی و بولیوی هم پیگیری می شود.

هزینه تولید هر یک از این خانه ها 10 هزار دلار است که انتظار می رود در آینده این رقم به 4000 دلار کاهش یابد. همچنین می توان مساحت این خانه ها را به 74 متر مربع افزایش داد. هر یک از این خانه ها دارای هال، اتاق ، حمام، دستشویی و یک حیاط کوچک هستند. علاوه بر کاهش هزینه های تولید، استفاده از این روش میزان مواد زائد و زباله های ساختمانی بر جای مانده را هم به حداقل می رساند.