برنامه ریزی برای بایکوت جهانی فیس بوک تا سه روز دیگر

برنامه ریزی برای بایکوت جهانی فیس بوک تا سه روز دیگر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷

قرار است مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک روز چهارشنبه 11 آوریل در کنگره آمریکا حضور یابد و در مورد نقض گسترده حریم شخصی کاربران این شبکه اجتماعی شهادت دهد.

به گزارش گرداب، قرار است در این روز بسیاری از کاربران اینترنت در یک حرکت اعتراضی به مدت 24 ساعت از استفاده از فیس بوک و همین طور پیام رسان فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ که متعلق به این شبکه اجتماعی است، خودداری کنند.

کاربران اینترنت این اقدام را عملیات فیس بلاک نام گذاری کرده اند و می گویند فیس بوک باید در زمینه سوءاستفاده شرکت کمبریج آنالیتیکا از داده های خصوصی 87 میلیون کاربر خود پاسخگو باشد. از نظر آنان چنین کاری نقض آشکار و صریح موافقتنامه کاربری فیس بوک با کاربرانش تلقی می شود.

لورا المن که سخنگوی حامیان این طرح است، می گوید با بایکوت فیس بوک و نرم افزارهای وابسته به آن پیامی قدرتمند برای این شبکه اجتماعی ارسال می شود که نشان می دهد مردم نگران حفظ حریم شخصی خود هستند.

اگر چه رفتار غیرقانونی فیس بوک باعث نشده تعداد زیادی از کاربران به طور کامل از استفاده از آن دست بکشند، اما به طور قطع تعداد افرادی که در بایکوت 24 ساعته فیس بوک مشارکت خواهند کرد بسیار زیاد است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند به نشانی facebookblackout.org. مراجعه کنند.