اپلیکیشن‌های اندرویدی؛ جاسوس کودکان

اپلیکیشن‌های اندرویدی؛ جاسوس کودکان
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

بر اساس نتایج تحقیقات، بالغ بر ۳۰۰۰ اپلیکیشن اندرویدی که در فروشگاه اینترنتی گوگل پلی‌استور هم وجود دارند، از کودکان و فعالیت‌هایشان جاسوسی می‌کنند.

به گزارش گرداب، پژوهشگران فعال در زمینه امنیت سایبری در یک موسسه تحقیقاتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که ۳۳۰۰ برنامه و اپلیکیشن اندرویدی موجود در فروشگاه اینترنتی گوگل پلی استور از فعالیت‌های کودکان در فضای مجازی اعم از مکان جغرافیایی، تصاویر و محتوای ذخیره شده آن‌ها در دستگاه الکترونیکی مورد استفاده‌شان جاسوسی می‌کنند.

از این تحقیق که بر اساس ۵۸۵۵ برنامه اندرویدی صورت گرفته است، ۲۸۱ اپلیکیشن برخی از قوانین حفاظت از حریم شخصی کودکان موسوم به COPPA را نقض می‌کند و باید مراجع قضایی و قانونی مربوطه با آن برخوردهای لازم را انجام دهند.

همچنین این برنامه‌های ناقض حریم شخصی کاربران، اطلاعات خصوصی کودکان را بدون اجازه والدین‌شان به دست می‌آورند. بیش از ۴۰ درصد این اپلیکیشن‌ها از امنیت سایبری کافی برخوردار نیستند و یا دارای حداقل سن برای دسترسی و استفاده از آن نبوده‌اند.

در این تحقیق، تنها اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اندرویدی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته‌اند و شامل اپلیکیشن‌های iOS محصولات اپل نمی‌شوند.