آسیب پذیری بانک ها در برابر حملات هکری

آسیب پذیری بانک ها در برابر حملات هکری
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

استفاده از رایانه‌ها و برنامه‌های تلفن همراه برای دسترسی به خدمات بانکی مختلف امری عادی و متداول به نظر می‌رسد، اما یک بررسی نشان می‌دهد که تمامی این برنامه ها ضعف امنیتی دارند.

به گزارش گرداب، تحقیقات موسسه Positive Technologies حاکیست استفاده از برنامه‌های بانکی تحت وب یا مبتنی بر تلفن همراه کار پرخطری است، زیرا تمامی برنامه های بررسی شده توسط این شرکت در سال 2017 حداقل دارای یک آسیب پذیری بوده اند.

نکته جالب دیگر اینکه 94 درصد از این برنامه ها حداقل دارای یک آسیب پذیری بسیار خطرناک و جدی هستند که می تواند موجب افشای اطلاعات حساس بانکی کاربران شود.

علاوه بر این، تعداد زیادی آسیب پذیری مهم، برطرف نشده و قابل سواستفاده در برنامه های موبایلی و وب سایت های بانکی وجود دارد که هکرها می توانند از آنها برای سرقت اطلاعات حساس و حتی نفوذ به شبکه های داخلی بانک ها بهره بگیرند. البته بسیاری از این آسیب پذیری ها بسیار زود و  قبل از وقوع حملات هکری خطرناک شناسایی می شوند.

نکته دیگر اینکه 87 درصد از برنامه های تحت وب بانکی و دولتی در برابر حملات هکری علیه کاربران آسیب پذیر هستند و آسیب پذیری موسوم به cross-site scripting در 82 درصد از آنها وجود دارد. همین امر، اجرای حملات فیشینگ و انتقال بدافزار به رایانه های شخصی را ممکن می کند. از همین رو بانک ها باید به سرعت برای حل مشکلات یادشده اقدام کنند.