به‌روزرسانی ویندوز 10 برای برطرف کردن برخی آسیب پذیری‌ها

به‌روزرسانی ویندوز 10 برای برطرف کردن برخی آسیب پذیری‌ها
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷

شرکت مایکروسافت نسخه به روزشده تازه ای از سیستم عامل ویندوز 10 با عنوان test build 17133 را عرضه کرده که البته به طور آزمایشی در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، در این نسخه به روزشده برخی مشکلات و آسیب پذیری های امنیتی برطرف شده است و پایداری برخی مولفه های ویندوز نیز بیشتر شده است.

به روزرسانی جدید ویندوز باعث شده ورود به این سیستم عامل با استفاده از استاندارد FIDO 2.0 بدون وارد کردن کلمه عبور ممکن باشد. البته پیش از این با استفاده از دستیار صوتی ویندوز هلو کاربران قادر به ورود به ویندوز 10 بدون وارد کردن کلمه عبور بودند.

برای ورود به ویندوز بدون نیاز به کلمه عبور تنها کافیست از یک حافظه یو اس بی قابل اتصال به پرت یو اس بی استفاده کرد تا این ابزار به عنوان کلید امنیتی عمل کند. این کلیدهای امنیتی از طریق اتصال به Azure Active Directory مایکروسافت عمل کرده و هر بار یک کلید امنیتی خاص برای ورود به ویندوز در اختیار قرار می دهند.

استاندارد تایید هویت تحت وب FIDO 2.0، استانداردی است که مایکروسافت پیش از این در مرورگر Edge خود نیز به کار گرفته بود تا کاربران برای استفاده از این مرورگر هم نیازی به وارد کردن کلمات عبور نداشته باشند. برخی رقبای این شرکت و سازندگان مرورگرهای اینترنتی رقیب هم در حال چنین اقداماتی هستند.