مکان استقرار سرورها، ظرفیت IXP داخلی و اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی رایگان شد

مکان استقرار سرورها، ظرفیت IXP داخلی و اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی رایگان شد
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه یک‌دهم از خط انتقال و دیتای کشور متکی به استان خراسان رضوی است، گفت: استراتژی شرکت ارتباطات زیرساخت این است که فعالیت‌های ارتباطی را انحصاری نکند تا خدمات با کیفیت و قیمت ارزان ارایه شود.

به گزارش گرداب، صادق عباسی شاهکوه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات زیرساخت خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی یکی از هشت SC در ایران محسوب می‌شود، گفت: در حدود یک‌دهم از خط انتقال و دیتای کشور متکی به این استان است و امیدواریم پروژه جدید زیرساخت این استان علی‌رغم تأثیر نوسانات ارزی موجود تا پایان اردیبهشت به پایان رسیده و در هفته ارتباطات افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در بستر ارتباطی رخ داده است که این امکانات خصوصاً درباره اپراتورها قابل مقایسه با قبل نیست، افزود: استراتژی شرکت ارتباطات زیرساخت این است که فعالیت‌های ارتباطی را انحصاری نکند، بلکه خدمات با کیفیت و قیمت ارزان ارایه شود تا انتخاب برتر و اول تمامی ذی‌نفعان بخش باشد.

او با ابراز اینکه "این باعث افتخار ماست تا سیاست‌های کشور را به‌بهترین نحو اجرا کنیم"، گفت: در راستای حمایت از کالا و خدمات داخلی هم‌اکنون امکانات پیام‌رسان‌های داخلی همچون محل استقرار سرورها، ظرفیت IXP داخلی و پهنای باند و اینترنت را شرکت ارتباطات زیرساخت به‌صورت رایگان فراهم می‌کند.

عباسی شاهکوه با یادآوری اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت، هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات است، اظهار کرد: لازم است برای پیاده‌سازی این شبکه آمادگی کامل داشته باشیم و شرایط مناسب برای دارندگان محتوای داخلی را فراهم کنیم.