بیل گیتس بر سینه ترامپ دست رد زد

بیل گیتس بر سینه ترامپ دست رد زد
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

بیل گیتس موسس مایکروسافت که روابط خوبی با حزب جمهوری‌خواه آمریکا دارد پیش از این پیشنهاد ترامپ برای بر عهده گرفتن پست مشاور علمی او را رد کرده بود.

به گزارش گرداب، ترامپ قبلا به بیل گیتس پیشنهاد کرده بود که پست یاد شده را بر عهده بگیرد، اما بیل گیتس با این استدلال که اگر چنین کاری بکند نمی تواند از وقتش به خوبی استفاده کند، حاضر به قبول این سمت نشده بود.

ظاهرا نشست بین ترامپ و بیل گیتس در این زمینه در ماه گذشته برگزار شده بود. پس از رد این پیشنهاد توسط بیل گیتس پست یادشده کماکان خالی است و ترامپ هنوز در جستجوی کسی است که بتواند وی را به عنوان مسئول سیاست گذاری اداره علوم و فناوری کاخ سفید منصوب کند.

البته بیل گیتس خود یک شخصیت علمی محسوب نمی شود، اما وی از حدود دو دهه قبل بنیاد بیل و ملیندا گیتس را تاسیس کرده که بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح های علمی و تحقیقاتی مختلفی را تامین می کند. این طرح ها در زمینه های مختلفی مانند تغییرات آب و هوایی، مقابله با بیماری های عفونی و غیره اجرا می شوند.

هنوز مشخص نیست ترامپ قصد دارد به جای بیل گیتس چه کسی را به این سمت تازه منصوب کند. وی پیش از این به علت انتصاب افراد غیرمرتبط برای تصدی مشاغل مختلف با انتقادهای شدیدی مواجه شده بود.