بیانیه اصناف و بازاریان؛ تلگرام تهدید مشاغل است، از آن کوچ می‎کنیم

بیانیه اصناف و بازاریان؛ تلگرام تهدید مشاغل است، از آن کوچ می‎کنیم
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

مرکز اصناف و بازرگانان ایران با صدور بیانیه‌ای بر لزوم استفاده از پیام رسانی‌های داخلی و عدم بهره‌گیری از پیام رسانی‌های خارجی در راستای حمایت از تولید داخل، تاکید کردند.

به گزارش گرداب، مرکز اصناف و بازرگانان ایران بیانیه ای درباره لزوم فعالیت اصناف در پیام‌رسان‌های داخلی و عدم استفاده از پیام رسان خارجی در راستای حمایت از تولیدات داخلی صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

پدیده‌ی رو به گسترش فضای مجازی، عرصه‌ی نوینی را برای ارائه خدمات و عرضه‌ی محصولات پیش روی اصناف و مشاغل گوناگون گشوده است. این عرصه علاوه بر اینکه موجب تسهیل عرضه شده،  شیوه‌های نوینی از بازارداری و بازارسازی را پیش روی ما گشوده که بی توجهی به آن‌ها سبب از دست رفتن فرصت‌ها و بروز خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

این پدیده در این حالی که می تواند فرصت مغتنمی برای توسعه کسب و کار باشد قابلیت تبدیل شدن  به تهدیدی بزرگ برای اصناف و کسب و کار قانونی را نیز دارد. تسهیل فروش اجناس قاچاق، عرضه‌ی محصولات بی کیفیت، تخلف در ارائه‌ی خدمات و ظهور مشاغل کاذب و بی ضابطه تنها بخشی از این تهدیدهاست که موجب تعطیلی کسب و کارهای بسیاری در کشور شده است. با نگاهی دقیق‌تر به این تهدیدات و شکایات واصله از صنوف مختلف، ردپای پیام‌رسان تلگرام کاملا مشهود است. از سوی دیگر عدم همکاری مدیران این پیام‌رسان با مسئولین مربوطه، مسیر حمایت از صنوف و کسب و کار را بر اتحادیه‌ها و صنوف مختلف بسته است.

اصناف و کسبه‌ی ایرانی به خوبی بر این موضوع واقفند که استفاده از یک محصول داخلی تا چه اندازه مهم است و بی اعتمادی به تولید داخلی نه تنها موجب افزایش بی‌کاری در کشور شده، بلکه اعتماد به نفس ملی را نیز دچار چالش‌های اساسی می‌کند. اکنون که به لطف همت و تلاش متخصصین داخلی محصولات مشابهی با این پیام‌رسان در داخل کشور راه‌اندازی شده است، امکان مهاجرت و فعالیت در نمونه‌های داخلی فراهم شده است.

برهمین اساس، اصناف و بازرگانان ایرانی در سال حمایت از کالای ایرانی فعالیت خود را در پیام رسان خارجی تلگرام خاتمه داده و به توانمندی‌های متخصصین داخلی اعتماد و تکیه می‌نمایند. امید است که این اعتماد موجب دلگرمی مهندسین ایرانی شود تا تمام توان خود را برای رفع نواقص و کمبودهای موجود بکار گرفته و خدمتی ایرانی در شان کاربران ایرانی ارائه دهند.