سخنگوی کمیسیون صنایع مطرح کرد؛

تقاضای مردم در مناطق کمتر برخوردار برای توسعه اینترنت

تقاضای مردم در مناطق کمتر برخوردار برای توسعه اینترنت
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از نارضایتی مردم از عدم توسعه خدمات ارتباطی و مخابراتی در مناطق کمتر برخوردار خبر داد و گفت: مردم در مناطق کمتر برخوردار تقاضای اینترنت و ارتباط دارند.

به گزارش گرداب، سعید باستانی در مراسم بهره برداری از مرکز عملیات یکپارچه شبکه مخابرات ایران (NOC) با اشاره به اینکه آینده کشورها و برنامه های جهانی توسعه ۲۰۵۰ منوط به انرژی و دیتا است، اظهار داشت: حضور دیتا و فناوری اطلاعات در همه عرصه ها پررنگ است و در کشور ما نیز باید در این بخش توسعه اتفاق بیافتد.

وی با تاکید براینکه شاهد نارضایتی مردم از عدم توسعه خدمات مخابراتی در مناطق کمتر توسعه یافته هستیم، گفت: درخواستی که مردم مطرح می کنند این است که اگر دولت و حاکمیت تمام کارهای آتی را بر مبنای شبکه و وب قرار می دهند، انتظار این است که خطوط تلفن ثابت و اینترنت نیز در مناطق کمتر توسعه یافته گسترش پیدا کند.

باستانی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال اخیر به توسعه برخی از مناطق روستایی کمتر توجه شده و تنها به عمران روستایی پرداختیم، افزود: توسعه دیتا و شبکه، لازمه توسعه پایدار است و ما شاهد هستیم در دورترین نقاطی که کیفیت آب شرب در حد خوبی نیست مردم تقاضای اینترنت و ارتباط دارند. البته این تقاضا منطقی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: زمانی که تمامی کارها به سمت استفاده از شبکه پیش می رود، انتظار این است که در این مناطق نیز ارتباطات توسعه یابد. در غیراینصورت به خاطر عدم وجود امکانات دیتایی، شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها خواهیم بود.