روایت معاون رئیس جمهور از اتاق‎های چند متری با درآمدهای هزار میلیاردی

روایت معاون رئیس جمهور از اتاق‎های چند متری با درآمدهای هزار میلیاردی
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به نسل جدیدی از کارآفرینان که در قالب استارتاپها با سنین زیر ۳۰ سال در جامعه فعالیت می کنند گفت: این جوانان دارای شرکتهای هستند که ابعاد فروش آنها چند هزار میلیاردی است.

به گزارش گرداب، سورنا ستاری با اشاره به این که عدد قابل توجهی از استارتاپهای در حال توسعه را سرمایه های فکری خارج کشور تشکیل می دهند گفت:‌ در حال حاضر بزرگترین پلتفرمی که برای جذب سرمایه های فکری خارج کشور داریم دانشگاهها نیستند، بلکه استارتاپها هستند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور  با اشاره به نسل جدیدی از کارآفرینان که در قالب استارتاپها با سنین زیر 30 سال در جامعه فعالیت می کنند گفت: این جوانان دارای شرکتهای هستند که ابعاد فروش آنها چند هزار میلیاردی است.

وی این نسل جدید را سرمایه و حاصل کار 3-4 سال گذشته تیم کاری اش عنوان کرد و گفت: در این مدت سعی کردم این سیستم را به گونه ای هدایت کنم که با تفکر دولتی فاصله داشته باشد و تا حدودی هم موفق بوده ایم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: ما به ایده هایی درباره چگونگی تبدیل دانش به اقتصاد یا مرتبط کردن پژوهش به اقتصاد رسیدیم که البته در جاهایی شکست خوردیم و در نقاطی هم پیروز شدیم و به مدلهای خوبی برای معرفی شتاب دهنده های کسب و کار و پارکهای فناوری دست یافتیم.

وی خاطرنشان کرد: این محیط های کسب و کار را بخش خصوصی شکل داد و پایه آن هم کسب و کارهایی است که زمین و ملک و املاک و سوله در آن تاثیرگذار نیست، بلکه فعالان این عرصه در اتاق هایی چند متری چند میلیارد تومان فروش دارند و این متفاوت از سیستم های گذشته کسب و کار است.

ستاری با اعلام آمادگی در به اشتراک گذاردن این گونه مدلها برای سرمایه گذاری کارآفرینهای بزرگ کشور بر روی فرزندان این مرز و بوم ابراز امیدواری کرد که این محیط های کسب و کار جدید به نوعی توسعه یابند که شرکتهای بزرگ برای سرمایه گذاری در حوزه دانش ترغیب شوند و بتوانند قابلیت رقابت پذیریشان را به محیط جهانی توسعه دهند.