دستورالعمل استفاده از فیبر تاریک تصویب شد

دستورالعمل استفاده از فیبر تاریک تصویب شد
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از تصویب شرایط استفاده از تار (فیبر) تاریک خبر داد و گفت: بر این اساس اجازه استفاده از تار تاریک به عنوان سرویس جدید، فقط در محدوده داخل استانی و مسیرهایی در کشور میسر می‌شود که تامین ارتباط از طریق سایر امکانات موجود در سبد محصولات شرکت، امکان نداشته باشد.

به گزارش گرداب، صادق عباسی شاهکوه افزود: شرکت ارتباطات  زیرساخت به منظور توسعه خدمات ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در سطح شبکه‌های مادر مخابراتی سرویس «اجازه استفاده از تار تاریک» را ارایه می کند.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه سرویس جدید به دارندگان پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌های ارتباطی ثابت و سیار از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارایه می شود، ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک، فرآیند واگذاری و تجاری‌سازی تار تاریک در شبکه انتقال کشور نهایی و این اقدام ضمن کمک به افزایش کیفیت خدمات، باعث تقویت بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دیجیتالی در سراسر کشور  خصوصا نقاط محروم و دور افتاده شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از دارندگان پروانه خواست که تقاضای خود  را برای مسیرهای مورد نظر به امور تجاری این شرکت ارایه کنند تا مقدمات واگذاری فراهم شود و پس از نهایی سازی تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات، واگذاری انجام شود.