سال گذشته؛

گوگل ۸۰درصد سایت های هک شده را حذف کرد

گوگل ۸۰درصد سایت های هک شده را حذف کرد
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

گوگل سال گذشته موفق به شناسایی و حذف ۸۰ درصد از سایت های هک شده از جستجوگر خود شد تا از این طریق امنیت و حریم شخصی کاربران اینترنت حفظ شود.

به گزارش گرداب، شناسایی و حذف این نوع سایت ها که معمولا برای سرقت اطلاعات کاربران و همین طور ارسال هرزنامه مورد استفاده قرار می گیرند می تواند به پاکسازی فضای مجازی کمک شایانی کند.

گوگل پیش از این بر روی حذف هرزنامه ها از خدمات پست الکترونیک جیمیل متمرکز شده بود و حالا مدعی است به شدت در تلاش برای حذف سایت های هک شده و حاوی انواع مطالب تبلیغاتی و مزاحم است.

بر اساس مطلبی که خوان فلیپ رینکون یکی از مدیران ارشد واحد جستجوگر گوگل در وبلاگ خود منتشر کرده، این شرکت تلاش های خود برای حذف سایت های هک شده و حاوی هرزنامه از جستجوگر خود را شدت بخشیده و در حال همکاری با برخی شرکت های طراح سیستم های مدیریت محتوای محبوب مانند ورد پرس و جوملا برای مقابله با سوءاستفاده های این چنینی است.

گوگل همچنین دستورالعمل هایی را در اختیار مدیران وب سایت ها قرار داده تا آنها محتوا و خدماتی باکیفیت بیشتر تولید کنند. برگزاری بیش از ۲۵۰ نشست با مدیران وب سایت ها در سراسر جهان نیز به همین منظور در سال ۲۰۱۷ انجام شده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۵ میلیون پیام برای مالکان وب سایت های ثبت شده ارسال کرده تا به آنها در مورد مشکلات احتمالی وب سایت هایشان که در زمان جستجو در گوگل مشخص می شود، هشدار دهد.