سرقت اطلاعات حساس؛

حمله هکرهای چینی به نیروی دریایی ارتش آمریکا

حمله هکرهای چینی به نیروی دریایی ارتش آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

هکرهای چینی با نفوذ به سرورهای یک شرکت پیمانکار نیروی دریایی ارتش آمریکا موفق به سرقت اطلاعات حساسی در مورد جنگ افزارهای زیردریایی پنتاگون شدند.

به گزارش گرداب، منابع خبری آمریکایی مدعی هستند که این هکرها به دولت چین وابسته هستند. حجم اطلاعات به سرقت رفته بسیار بالا گزارش شده است. ظاهرا این اطلاعات شامل داده هایی در مورد برنامه های نیروی دریایی ارتش آمریکا برای تولید موشک های مافوق صوت ضدکشتی نیز هست. قرار است از این موشک ها در زیردریایی های ارتش آمریکا استفاده شود.

حملات یادشده در ماه های ژانویه و فوریه انجام شده و پلیس فدرال آمریکا به همراه نیروی دریایی ارتش این کشور در حال تحقیق و بررسی در این زمینه هستند.

در حالی که طرف آمریکایی از هرگونه اظهار نظر بیشتر در این زمینه خودداری کرده، سفارت چین در آمریکا هم از این مساله اظهار بی اطلاعی کرده است.

نام شرکت پیمانکاری که با نیروی دریایی ارتش امریکا همکاری داشته، افشا نشده است. اما گفته شده که این شرکت نیز ماهیت نظامی دارد و ساختمان و دفتر آن در نیوپورت واقع در رودآیلند قرار دارد.

حجم اطلاعاتی که توسط هکرها سرقت شده بالغ بر ۶۱۴ گیگابایت بوده و مربوط به طرحی موسوم به اژدهای دریاست. برخی اطلاعات مربوط به سیستم های ارسال پیام و حسگرها، اتاق های مخابراتی زیردریایی های آمریکایی، سیستم های رمزگذاری آنها و واحدهای جنگ الکترونیک این زیردریایی ها نیز به دست هکرها افتاده است. تمامی این اطلاعات ماهیت فوق محرمانه داشته اند.