تراشه ویژه‌ی مودم‌های اینترنت ۵G در راه است

تراشه ویژه‌ی مودم‌های اینترنت ۵G در راه است
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

مدیاتک قصد دارد تراشه مخصوص مودم‌های اینترنت ۵G را در سال ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی روانه کند.

به گزارش گرداب، مدیاتک که یکی از شرکت‌های طراح محصولات نیمه‌هادی برای محصولات بی‌سیم، رسانه‌های دیجیتال و پردازنده در جهان است و دفتر مرکزی آن نیز در تایوان مستقر شده است، حالا اعلام کرده که می‌خواهد به منظور همگام شدن با سایر غول‌های تکنولوژی در توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G، از تراشه اختصاصی خود تحت عنوان هلیو ام ۷۰ (Helio M۷۰) رونمایی کرده و آن را سال دیگر در سال ۲۰۱۹ میلادی به بازارهای جهانی روانه کند.

این تراشه که مخصوص مودم‌های اینترنت ۵G است، در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۹ به طور رسمی توسط این شرکت رونمایی خواهد شد. این تصمیم و استراتژی می‌تواند مدیاتک را برای ایجاد و بهره‌مندی از فرصت‌های جدید کسب و کار و توسعه زیرساخت فناوری‌های نوین همچون شبکه ۵G آماده سازد و به طور جدی آن را وارد ماراتن و رقابت تنگاتنگی با سایر شرکت‌های ابر قدرتمند و فعال در این عرصه کند.

ریک تسای - مدیر عامل شرکت مدیاتک - در این خصوص اعلام کرده است که متخصصان فعال در تیم تحقیق و توسعه، در حال تلاش برای توسعه فناوری نسل پنجم  و هوش مصنوعی هستند و می‌خواهند تجربه لذت بخش، سریع و راحتی را برای کاربران خود در آینده‌ای نزدیک به ارمغان بیاورند.

اما مدیاتک همچنین طی همکاری با بزرگترین و مشهورترین اپراتورهای جهان توانسته است در توسعه فناوری نسل فعلی و کنونی اینترنت همراه ۴G بسیار تاثیرگذار باشد و  می‌توان گفت این شرکت تایوانی کارنامه درخشانی در زمینه تولید تراشه و گسترش فناوری اینترنت همراه و تسهیل برقراری ارتباط میان کاربران در جهان دارد. 

مدیاتک تاکنون به منظور توسعه فناوری شبکه ۵G با شرکت‌هایی نظیر نوکیا، هواوی، چایناموبایل و NTT Docomo به منظور ایجاد همکاری مذاکرات متعددی را به انجام رسانده و قصد دارد با عرضه تراشه ۵G در سال ۲۰۱۹، سهم قابل ملاحظه‌ای در بازار تراشه و پردازنده‌های فناوری ۵G تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ را از آن خود کند.