نقشه اپل خراب است؛ از گوگل مپ استفاده کنید

نقشه اپل خراب است؛ از گوگل مپ استفاده کنید
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

خیل عظیمی از کاربران دستگاه‌های الکترونیکی اپل نظیر آیفون اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند از برنامه نقشه اپل (Apple Maps) استفاده کنند.

به گزارش گرداب، اپلیکیشن اپل مپ که برنامه مخصوص اپل برای نشان دادن نقشه و جهت‌های جغرافیایی برای دستگاه‌های الکترونیکی اپل با سیستم عامل مبنی بر او اس (OS) است، بر اساس گزارش‌های منتشره از سوی وب سایت downdetector.com که برای اعلام خرابی نرم‌افزارهای مختلف توسط کاربران فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، با مشکلات فنی و خرابی مواجه شده است؛ به گونه‌ای که بالغ بر ۶۰ درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که اپل مپ هیچ نقشه و مسیری را برای آن‌ها نشان نمی‌دهد و ۳۹ درصد از کاربران نیز اصلا نمی‌توانند اپلیکیشن مذکور را باز کنند.

طبق این گزارش‌ها، می‌توان دریافت که برنامه و اپلیکیشن اپل مپ به طور کلی با مشکل فنی مواجه شده است و این امر برای تمامی دستگاه‌های الکترونیکی اپل همچون گوشی‌های آیفون، تبلت آی‌پد و ساعت‌های هوشمند اپل واچ با سیستم عامل iOS صحت دارد.

بنابراین اعلام شده که کاربران محصولات اپل در صورت نیاز به جهت‌یابی و استفاده از نقشه‌های جغرافیایی، باید تا زمانی که برنامه نقشه اپل (اپل مپ) مشکل دارد، از نسخه iOS برنامه نقشه گوگل (گوگل مپ) استفاده کنند.

کاربران بدین منظور باید به فروشگاه اینترنتی و آنلاین اپ استور مراجعه کرده و اپلیکیشن گوگل مپ را دانلود، دریافت و نصب کنند و  از قابلیت‌های نقشه گوگل بهره مند شوند.

البته اپل در واکنش به این گزارش‌های مردمی هنوز به‌صورت رسمی واکنشی نشان نداده و بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده است.