در یک نشست ۳ جانبه؛

مشکلات بیمه‌ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی شد

مشکلات بیمه‌ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی شد
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷

موضوعات بیمه‌ای صنعت فناوری اطلاعات وارتباطات کشور درنشست مشترکی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش گرداب، نشست مشترک مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای درخصوص موضوعات بیمه ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

در این جلسه محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، رسول سرائیان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی و سیدعلی آذرکار دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به طرح موضوعات بیمه ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و راهکارهای ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه پرداختند.

رسول سرائیان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای بهترین مرجع مذاکره با بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است، به مشکلات بیمه ای کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات  اشاره کرد و افزود: برای رشد و توسعه فعالان این حوزه باید مشکلات موجود رفع و اقدامات موثری انجام شود.

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه گزارشی درباره چالش های کسب و کارهای دیجیتال، حاوی ۱۱۰ موضوع مختلف، تهیه شده که یکی از آنها هم به بیمه تامین اجتماعی مربوط است، ادامه داد: تسهیلاتی از سوی سازمان تامین اجتماعی به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود. برای مثال سهامداران شرکت های دانش بنیان مشمول پرداخت حق بیمه نمی شوند.

وی به «نهضت فناوری اطلاعات» در سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی آمادگی ارائه ۹۰ خدمت بیمه‌ای به شکل الکترونیکی و همینطور امکان ایجاد یک شتاب‌دهنده را دارد. درهمین حال این سازمان آمادگی ارائه سمینارهای آموزشی در خصوص موضوعات بیمه‌ای به اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را دارد.

در این جلسه مشترک، محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز با اشاره به بخشنامه ۳/۱۴ تامین اجتماعی و اشکلات آن، گفت: از جمله این اشکالات عدم پوشش مکفی آن به دلیل رشد و توسعه زیاد و سریع کسب‌وکارهای دیجیتال، همینطور عدم تمکین شعب بیمه تامین اجتماعی از مفاد تصریح شده در بخشنامه مذکور است. یعنی عدم صدور مفاصا حساب بیمه در مدت یک روز، در صورتی که حسابرسی بیمه انجام شده و لیست‌های بیمه به شکل مستمر و منظم پرداخت شده باشد و عدم وجود یک رویه یکسان و یکنواخت در سطح شعب بیمه و تفسیرهای گوناگون از جمله این اشکالات اسست.مفاد آن برشمرد. 

در این جلسه با تاکید بر اصلاح بخشنامه های مربوط به بیمه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات، بر برگزاری نشستهای مشترک با فعالان صنعت فاوا و استارتاپها تاکید شد.