در چند کشور دنیا؛

کارمندان آمازون اعتصاب کردند

کارمندان آمازون اعتصاب کردند
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷

تعدادی از کارکنان انبارهای کالای شرکت آمازون در آلمان، اسپانیا و لهستان با هدف بهبود شرایط کاری خود و به منظور جلب توجه این شرکت دست به اعتصاب زدند.

به گزارش گرداب، این اعتصاب دقیقا در روز پرایم دی یعنی ۱۶ جولای آغاز شده است. آمازون هر سال به مدت دو روز محصولات خود را با تخفیف های ویژه به فروش می رساند و اعتصاب کارکنان انبارهای آمازون که دقیقا در همین روز صورت گرفته دشواری های زیادی را برای این شرکت به وجود آورده است.

کارمندان اروپایی آمازون می گویند این شرکت ساعات کاری آنها را افزایش داده و این در حالی است که بابت این اضافه کاری هیچ اضافه کاری یا پاداش ویژه ای به آنها پرداخت نمی کند.

این افراد از عدم وجود قوانین و مزایای حمایتی به نفع خود در صورت ابتلا به بیماری نیز ناراضی هستند. اتحادیه کارگری آلمان پیام این اعتصاب را شفاف دانسته و اعلام کرده در شرایطی که آمازون روز به روز ثروتمندتر می شود، تلاش خود برای ذخیره کردن پول هایش را به قیمت به خطر افتادن سلامت کارکنانش افزایش داده است.

۱۸۰۰ کارمند آمازون در اسپانیا اعتصاب خود را از ۱۶ جولای آغاز کرده اند و انتظار می رود این روند تا ۱۸ جولای ادامه یابد. همتایان آلمانی این افراد از ۱۷ جولای به اعتصاب کنندگان پیوستند و سپس این اعتصاب به لهستان کشیده شد.

شرکت آمازون پیش از این شرایط کاری در انبارهای خود را خوب و رقابتی توصیف کرده و مدعی شده بود کارکنان این انبارها بعد از دو سال کار هر ساعت ۱۲.۲۲ یورو حقوق دریافت می کنند.