Gerdab.IR | گرداب

نماینده ولی فقیه در سپاه؛

"روحانیون" پرچمداران بصیرت و فرماندهان جبهه های جدید مقابله با استکبار

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز از توانمندی ،ظرفیت و ...

به گزارش گرداب به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در دومین روز از برگزاری نخستین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه، از روحانیون به عنوان پرچمداران بصیرت و فرماندهان جبهه های جدید مقابله با استکبار یاد کرد و گفت: یکی از برجسته ترین امتیازات روحانیت شیعه درک صحیح، دقیق و جامع از خطرات ،تهدید ها و آسیب های متوجه اسلام و دفاع جانانه از آن بوده است و این ماموریتی است که روحانیت در طی ادوار مختلف بر دوش داشته است .

 وی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان احیاگر اسلام ناب یاد کرد و گفت : این انقلاب با ماهیت دینی شکل گرفت، اما اسلام ناب را حیات دوباره بخشید و استکبار جهانی که با این شرایط جدید، حیات و هیمنه استکباری خود را با خطر و تهدید مواجه می‌دید، با تمام توان و ظرفیت به میدان آمد تا با  انقلاب  اسلامی مقابله کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی موجودیت انقلاب اسلامی را زنده، پویا و در حال حرکت ، پیشروی و اثرگذاری توصیف و تصریح کرد: به همین دلیل است که این انقلاب دشمن دارد ؛در صورتی که آثار حیات انقلاب از بین رفته و یا کارکردهای خود را از دست دهد ،دیگر این انقلاب دشمن نخواهد داشت.

وی تقابل جبهه استکبار با انقلاب اسلامی را پایان‌ناپذیر توصیف و خاطرنشان کرد: دعوای ما با استکبار بر سر سرزمین نیست ،بلکه این تقابل ،در موجودیت و مبتنی بر مبانی فکری و اعتقادی  می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه از جبهه استکبار نباید انتظاری جز دشمنی داشت ،گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)امروز جبهه نامتجانسی را متشکل از امریکا به عنوان سردمدار نظام سلطه، صهیونیست ها،برخی حکام کشورهای عربی ، منافقین ،متحجران داخلی و ... را علیه انقلاب اسلامی تشکیل داده اند.

وی افزود: جبهه استکبار برغم ناکامی و شکست در تمامی عملیات ها و حملات علیه انقلاب ،به دنبال استحاله و نابودی حقیقت انقلاب اسلامی از درون است و این جبهه نامتجانس برای ضربه زدن به انقلاب ما به دنبال آن است که ارکان و عناصر ماندگاری انقلاب را با کارگردانی و پشتیبانی فکری و عملی برخی انقلابیون و به دست آنان بشکند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در ادامه با اشاره به ارکان و عناصر ماندگاری انقلاب گفت: موتور محرکه انقلاب اسلام است ،راهبر این حرکت رهبری و ولایت بوده ، حضور و مشارکت مردمی به عنوان عاملی اقتدار بخش ،تضمین‌کننده حرکت انقلاب می‌باشد و روحیه و فرهنگ مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی بعد سلبی انقلاب اسلامی را تشکیل میدهد.

وی در ادامه تصریح کرد :جریان سلطه و استکبار برای استحاله و آسیب به ارکان انقلاب از درون، دو راهبرد انحراف فکری و اعتقادی و تحول ارزشها را در پیش گرفته  و برای هر کدام از آنها طرح های عملیاتی پیش بینی کرده اند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه جبهه استکبار در ایجاد فتنه و انحراف فکری و عملی از انواع اقدامات سخت و نرم فروگذار نکرده است ،گفت :تغییر جهت گیری مطالبات ،گرایش‌ها و خواسته مردم و تبدیل آن از خواسته‌های ارزشی به مطالبات مادی، تغییر ذائقه سیاسی نخبگان و مسئولین از گفتمان مقاومت به گفتمان سازش، تغییر تقابل اعتقادی و مبنایی به تقابل استراتژیک و راهبردی، تلاش برای تضعیف محوریت ولایت و تضعیف اقتدار و عزت ملی در عرصه های سیاسی، اقتصادی ،نظامی ،امنیتی و علمی از جمله اقدامات راهبردی و عملیات های جبهه استکبار در مقابله با انقلاب الهام بخش اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد انقلابی زدایی از مفهوم انقلاب است ،گفت: این راهبرد با تغییر در مفاهیم و اصطلاحات مانند مفهوم انقلاب، آزادی ، اعتدال، منافع ملی و نیز تغییر در شخصیت‌ها ،نهادهای برآمده از انقلاب و انقلابی زدایی از مدیران و کارگزاران با جدیت از سوی دشمن دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی دوقطبی سازی و القای تقابل های دروغین از جمله استقلال یا توسعه، آرمان گرایی یا منافع ملی و ... را دیگر اقدام دشمن علیه انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: حمایت از جریان ها و گروه های غرب گرا و در مقابل منزوی کردن جریان های انقلابی و مقبولیت زدایی از نهادهای انقلابی را می توان از دیگر اقدامات دشمن علیه انقلاب اسلامی دانست.

 نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با برشماری نقش و جایگاه روحانیت در صحنه تقابل با دشمن ، تصریح کرد: خود باوری و اعتماد به نفس با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی، مجاهدت علمی در پاسخگویی و دفع و رفع شبهات، بصیرت افزایی نسبت به اهداف  و نقشه های  دشمن ،تلاش علمی و عملی برای تقویت ارکان وعناصر ماندگاری انقلاب، صراحت ،شجاعت و قاطعیت در برابر دشمن، مطالبه گری ،تقویت روحیه جهادی و انقلابی، تبیین پیامدهای شوم تکیه بر دشمن ، تقویت ولایت محوری و انسجام و وحدت ،به نمایش گذاشتن عظمت و قدرت نظام اسلامی و گسترش فرهنگ و گفتمان بسیجی از جمله انتظارات مهمی است که روحانیون حوزه و دانشگاه به عنوان پرچمداران بصیرت می بایست با نقش پذیری آگاهانه و عالمانه رسالت خود را به انجام رسانند.

وی در ادامه تصریح کرد: باور این که جبهه استکبار با اصل انقلاب اسلامی و ملت ایران دشمنی داشته و آمریکا همچنان شیطان بزرگ است و نباید به او اعتماد کرد و خوش بین بود از دیگراقدامات مهمی است که روحانیت در تبیین آن باید کوشا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در پایان با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز از توانمندی ،ظرفیت و اقتدار بسیار مطلوبی برخوردار است و دشمن نیز به خوبی از قدرت ما اطلاع دارد ،گفت : زمان آن فرا رسیده که روحانیت با غیرت دینی و روحیه جهادی همیشگی به میدان آمده و از اسلام دفاع کند ؛ پاسداران و بسیجیان ما نیز به عنوان حافظان انقلاب اسلامی ، با اتکال به خداوند متعال و گوش به فرمان رهبری، محکم ایستاده اند و باور و اعتقاد قلبی آنان این است که" سر میدهیم اما دین و انقلاب نمی دهیم" .