توسط یک شرکت دانش بنیان؛

سامانه آنلاین دریافت اطلاعات حقوق و دستمزد شغلی رونمایی شد

سامانه آنلاین دریافت اطلاعات حقوق و دستمزد شغلی رونمایی شد
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷

پلتفرم آنلاین دریافت اطلاعات از حقوق و دستمزد تمامی رده های شغلی در کشور با هدف ایجاد شفافیت در دستمزدها راه اندازی شد.

به گزارش گرداب،  آسیه حاتمی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اعلام این خبر گفت: این پلتفرم شامل تمام اطلاعات حقوق و دستمزد در رده های شغلی مختلف می شود و زمانی که فردی به آن مراجعه می کند می تواند متناسب با اطلاعاتی که نیاز دارد دیتاهای تخصصی را دریافت کند.

وی ادامه داد: در سامانه IranSalary کسانی که می خواهند از دانشگاه وارد بازار کار شوند می توانند از ابزاری با عنوان مسیر شغلی استفاده کنند تا با استفاده از این ابزار با گزینه های شغلی پیش رو پس از فارغ التحصیلی در رشته های مختلف آشنا شوند.

حاتمی با بیان اینکه در حال حاضر دیتاهای به دست آمده از شاغلان تمام وقت و افراد تحصیل‌کرده در این سامانه جمع آوری شده است افزود: سعی کردیم با استفاده و گردآوری اطلاعات افراد، متغیرهای مختلف را در حوزه ها و شغل های متفاوت مورد ارزیابی قرار دهیم .

وی گفت: در آینده در برنامه داریم که قابلیت ها و ابزارهای مختلفی را به این سایت اضافه کنیم که شرکت ها بتوانند وضعیت پرداختی های خود را با بازار کار و شرکت های مشابه خود مقایسه کنند.

حاتمی افزود: تا پایان تابستان سال جاری، در گزارشات تحلیلی ارائه شده در سایت، شرکت ها به راحتی می توانند خودشان را با یکدیگر مقایسه کنند و به اطلاعات مفیدی دست یابند.

به گفته وی، با ایجاد فضای امن برای ارتباط آنلاین کارفرمایان و کارجویان تلاش کردیم بتوانیم، شفافیت و در نهایت عدالت بیشتری در حوزه حقوق و دستمزد در رده های مختلف شغلی ایجاد کنیم.

حاتمی با اشاره به تجربه راه اندازی اولین سایت استخدامی ایران از حدود ۱۶ سال پیش، افزود: تمرکز این سایت، استخدام متخصصان و مدیران در شرکت های خوب ایرانی و خارجی بوده اما در دوران فعالیت مان با خلاءهای بزرگی روبرو شدیم که کارفرمایان و کارجویان با آن مواجه بودند، مهم ترین خلا، نبود اطلاعات در حوزه حقوق و دستمزد بود.

وی تاکید کرد: از  ۵سال قبل از طریق ارسال پرسشنامه ای به ارزیابی حقوق و دستمزد شاغلان پرداختیم و نتیجه ارزیابی ها را به صورت گزارش منتشر کردیم. در زمستان ۹۶ بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مدیران و کارشناسان در این ارزیابی شرکت کردند و اطلاعات حقوق و دستمزد خود را در اختیار این مجموعه قرار دادند. براین اساس موفق شدیم گروههای شغلی مختلف را در رده های متفاوت مورد ارزیابی قرار دادیم و اطلاعات واقعی بازار کار را به کارفرمایان و شاغلان ارائه می دهیم.