دستورالعمل صدور مجوز و نحوه فعالیت کاریابی های الکترونیکی ابلاغ شد

دستورالعمل صدور مجوز و نحوه فعالیت کاریابی های الکترونیکی ابلاغ شد
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

دستورالعمل نحوه صدور مجوز و فعالیت کاریابی الکترونیکی برای اجرا به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها ابلاغ شد.

به گزارش گرداب، دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل نحوه صدور مجوز و فعالیت کاریابی الکترونیکی را برای اجرا به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها ابلاغ کرد. این دستورالعمل که بر اساس ماده 23 آئین نامه اجرایی کاریابی های غیر دولتی (ایجاد بانک اطلاعاتی از کارجویان و کارفرمایان) تهیه شده، در هیات موضوع ماده 7 آیین نامه مذکور به تصویب رسیده است.

هدف از تدوین این دستورالعمل، ایجاد بستر حمایتی جهت شکل‌گیری و گسترش کاریابی الکترونیکی است که از طریق روش‌های دیجیتال یا نرم‌افزاری مانند استفاده از سایت ها، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، وب سایت های اینترنتی دسته بندی کننده رزومه ها و فرصت های شغلی و یا سایر سرویس‌های دیجیتالی مانند شبکه‌های اجتماعی با ایجاد حلقه اتصال بین کارجویان و کارفرمایان فرآیند استخدام را تسهیل می نمایند.

بر اساس این دستورالعمل، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی فعالیت کاریابی الکترونیکی لازم است ابتدا درخواست خود را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  مربوطه ارائه نمایند و در صورت احراز شرایط مندرج در این دستورالعمل توسط هیات استانی، مجوز کاریابی الکترونیکی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه صادر خواهد شد.