دسترسی های گوگل را محدود کنید

دسترسی های گوگل را محدود کنید
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

درصورتی که می‌خواهید گوگل به اطلاعات و تاریخچه اماکن جغرافیایی که به آن سفر کرده‌اید، دسترسی پیدا نکند، باید علاوه بر خاموش کردن Location گوشی، تنظیمات حساب کاربری گوگل اکانت خود را نیز تغییر دهید.

به گزارش گرداب، با توجه به گسترش اهمیت روزافزون امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات کاربران، بسیاری از غول‌های تکنولوژی درصدد یافتن راهی برای امن‌تر کردن پلت‌فرم‌های مورد کاربرد خود برای حفاظت بیش‌تر از کاربرانشان هستند.

حالا کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی به کاربران گوگل اکانت هشدار داده‌اند که علاوه بر خاموش کردن Location گوشی هوشمندشان، تنظیمات آن را نیز تغییر دهند تا بتوانند دسترسی گوگل به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود را قطع کنند.

کاربران باید برای این کار به تنظیمات حساب کاربری گوگل اکانت خود مراجعه کرده و سپس به قسمت Web & App Activity بروند تا بتوانند تاریخچه فعالیت‌های خود را که توسط گوگل و سرویس‌های مختلف آن ثبت شده‌اند، مشاهده کنند.

با این کار کاربران قادر خواهند بود دسترسی گوگل به اطلاعات شخصی‌شان را قطع کنند و بدین ترتیب از ذخیره‌سازی و ثبت شدن همیشگی داده‌های خصوصی خود در سرورهای گوگل جلوگیری به‌عمل بیاورند. کاربران در گوشی‌های هوشمند اندرویدی و مرورگر اینترنتی گوگل کروم می‌توانند با مراجعه به این قسمت، تمامی تاریخچه فعالیت‌های خود را کنترل کنند.