Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس فتا

مراقب پیامک‌های فیشینگ باشید

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: سودجویان فرصت طلب به خصوص در ایام های خاص طول سال از جمله اعیاد قربان و غدیر با ارسال پیامک‌های احساسی به دنبال کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم هستند.

به گزارش گرداب، معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: سودجویان فرصت طلب به خصوص در ایام های خاص طول سال از جمله اعیاد قربان و غدیر با ارسال پیامک‌های احساسی به دنبال کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم هستند.
سرهنگ رامین پاشایی افزود: به عنوان مثال طی چند روز گذشته تاکنون عده‌ای فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از نام عید قربان و غدیر به دنبال جمع آوری کمک‌های مردمی بوده و برخی نیز کمک به ساخت مکان‌های مذهبی را بهانه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از این افراد سودجو و فرصت طلب نیز در شیوه‌ای دیگر برای جلب اعتماد مردم از طریق معرفی شماره پیامکی اقدام به کلاهبرداری کرده و پس از جلب اعتماد دارنده گوشی تلفن همراه طی چند مرحله اقدام به انجام نیت خود می‌کنند.

پاشایی گفت: عموما افرادی که در فضای مجازی با ایجاد حفره برای نفوذ کلاهبرداران فعالیت می‌کنند تنها با یک هدف مشترک، اما با شیوه‌های مختلف به فکر خالی کردن حساب‌های شخصی مردم یا سوء استفاده‌های دیگر هستند.

وی اظهار داشت: فضای مجازی در هر شکل ممکن به صورت رایانه‌های شخصی و تلفن همراه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مردم نباید تنها به صرف یک پیام آن هم از سوی افراد ناشناس به آنان اعتماد کرده و مورد سوء استفاده قرار گیرند.

معاون اجتماعی پلیس فتا بیان داشت: بسیاری از کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود از طریق خط های تلفن فاقد هویت، پیامک‌های بدون نام و نشان اینترنتی یا خط‌های تلفن توریستی استفاده و اقدام به سرقت سرمایه یا اطلاعات مردم برای سوء استفاده‌های بعدی می کنند.

وی گفت: تمام تلاش کلاهبرداران پس از برقرار کردن ارتباط با مخاطبان خود، جلب اعتماد آنهاست که مردم باید با هوشیاری کامل فریب سودجویان را نخورده و از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی https://www.cyberpolice.ir که به صورت 24 ساعته در خدمت رسانی به مردم است، کارشناسان این پلیس در جریان امر قرار دهند.

پاشایی از مردم و خیرین درخواست کرد هدایا و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در اختیار مراکز معتبر و شناسنامه‌دار قرار دهند.
منبع: همشهری