گوشی‌های هوشمند بلای جان محیط زیست

گوشی‌های هوشمند بلای جان محیط زیست
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

محققان دریافتند که تولید گوشی‌های هوشمند، منجر به تولید زباله‌های سمی مضر برای محیط زیست می‌شود.

به گزارش گرداب، اگر هر روز به فکر این موضوع هستید که گوشی همراه خود را ارتقاء دهید و مدل بالاتری تهیه کنید، باید بدانید که گوشی‌های هوشمند دارای برخی فلزات گرانبها هستند که معدنکاری برای بدست آوردن آن‌ها باعث تولید زباله‌های سمی می‌شود که تاثیرات جدی بر محیط زیست به جای می‌‎گذارند.

امروزه گوشی‌های هوشمند، تبدیل به یک ابزار ضروری برای زندگی روزمره شده‌اند و باید بدانیم که این وسیله در خود برخی از عناصر نادر موجود بر روی زمین را دارد که تاثیرات بسیار مضری برای محیط زیست دارند. محققان عنوان کردند: استفاده از گوشی‌های هوشمند، روز به روز بیشتر می‌شود و به دنبال آن، مخاطرات زیست‌محیطی هم افزایش می‌یابد.

فعالیت معادنی که برای استخراج مواد پرکاربرد در گوشی‌های هوشمند در حال کار هستند، نه تنها برای محیط زیست مضر است، بلکه می‌تواند برای افراد نزدیک به این معادن هم خطراتی داشته باشد. طلا، آهن، آلومینیوم و مس از عناصری هستند که در ترکیب رنگ صفحه نمایش گوشی‌ها، مقاومت صفحات و نازک بودن فلز بدنه گوشی‌ها موثر هستند.

معادن طلا و قلع تا حدود زیادی باعث جنگل‌زدایی در آمازون شده‌اند و این معادن، نه تنها، زیستگاه‌های مهم را از بین می‌برند، بلکه زباله‌های سمی از معادن حاوی جیوه به آب آشامیدنی وارد می‌کنند که برای ماهی‌ها هم بسیار مضر هستند. در چین، شما می‌توانید زمین‌های زیادی را که باعث تولید زباله‌های سمی می‌شوند و به نام دریاچه زباله‌های فناوری جهانی معروف هستند، پیدا کنید.

اگرچه بسیاری از شرکت‌ها در حال تلاش برای بهبود روش‌های استخراج به منظور جلوگیری از نشت مواد معدنی خطرناک و آسیب به محیط زیست هستند، اما مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید اثرات زیست‌محیطی فناوری‌ها را بدانند.