خرید اطلاعات بانکی کاربران توسط گوگل

خرید اطلاعات بانکی کاربران توسط گوگل
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

برخی شواهد حکایت از آن دارند که شرکت گوگل اطلاعات بانکی کاربران را خریداری کرده است. این موضوعی است که همزمان می توان هم خوب و هم بد باشد.

به گزارش گرداب، شرکت گوگل به طور رسمی اطلاعات بانکی کاربران را ضمن همکاری با مسترکارت خریداری کرده است.

در یک دنیای پسا سرمایه داری که بررسی وضعیت مالی افراد به یک موضوع عادی تبدیل شده است، رفتار گوگل چندان عجیب در نظر گرفته نمی شود. اما برای برخی از افراد بسیار ترسناک به نظر می رسد که غول فناوری سیلیکون ولی از تمامی اطلاعات بانکی آنان مطلع باشد.

گزارش ها نشان می دهد پس از چهار سال مذاکرات، گوگل از داده های کارت های اعتباری مستر کارت مطلع شده است. پیش بینی می شود این اطلاعات در ازای"میلیون ها دلار"، خریداری شده است.اما پرسش این است که اطلاعات مذکور قرار است چه کاربردی داشته باشند؟  احتمالا این داده ها به عنوان یک  ابزار برای سنجش  "معیارهای فروش" استفاده می شود.

البته این شرکت بدون هیچ جنجالی در سال گذشته در یک پست وبلاگ اعلام کرد که در حال همکاری با مستر کارت است، هرچند که این امر از سوی مستر کارت به شکل رسمی مطرح نشده است.این همکاری می تواند نحوه انجام تبلیغات آنلاین را به سمت خرید های دنیای واقعی هدایت کند. بر اساس گزارش ها، تبلیغ کنندگان گوگل در طول مدت حداقل یک سال به اطلاعات مربوط به تراکنش های مسترکارت دسترسی داشته اند.

با همه این ها، گوگل در قالب یک بیانیه تاکید کرده که تمامی اطلاعات رصد شده را رمزگذاری کرده و هیچ اتفاقی برای داده های کاربران در این موتور جستجوی مشهور و قدرتمند رخ نخواهد داد. اما طرفداران حریم خصوصی معتقدند این ادعای گوگل در برابر امنیت کاربران هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

ژنیا جافارت از بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) در گفتگو با گیزمودو به همین نکته اشاره کرد و گفت: " وقتی تصور می کنیم که یک پلت فرم به عنوان تنها محافظ و نگهبان اطلاعات شما، عمل می کند، این اعتماد از سوی کاربران و دور زدن اعتماد توسط غول فناوری واقعا وحشتناک است. درواقع این رفتار درست شبیه  قرار دادن دستگاه های شنود در خانه شما است. این  دخالت های بی اجازه وارد همه بخش های زندگی کاربران می شود و اطلاعات مالی،  بهداشتی و شخصی کاربران را به یغما می برد."