در اندروید 9، گوگل قادر به خواندن اطلاعات شما نیست

در اندروید 9، گوگل قادر به خواندن اطلاعات شما نیست
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷

یکی از قابلیت‌های جدید نسخه 9 اندروید یا همان Pie، امکان پشتیبان گیری تحت کلَود (Cloud Backup) داده‌های کاربر است که در آن گوگل نمی تواند اطلاعات شما را بخواند.

به گزارش گرداب، یکی از قابلیت‌های جدید نسخه 9 اندروید یا همان Pie، امکان پشتیبان گیری تحت کلَود (Cloud Backup) داده‌های کاربر است. حالا گوگل می‌گوید گام‌های اضافی را به منظور اطمینان از امنیت داده‌ها بر می‌دارد که تازه‌ترین آنها رمزنگاری با استفاده از ماژول امنیتی موسوم به Titan است. این ماژول در سمت سرورهای گوگل قرار دارد.

«با اندروید Pie دستگاه‌ها می‌توانند از مزایای یک قابلیت جدید بهره‌مند شود که در آن داده‌های پشتیبانی گرفته شده از برنامه ها، فقط با استفاده از کلید تصادفی تولید شده در سمت کاربر قابل رمزگشایی است»

با معرفی این سرویس جدید، حتی خود گوگل قادر به رمزگشایی داده‌های کاربران نخواهد بود، چراکه کلید رمزگشایی توسط اطلاعاتی چون کلمه عبور و پترن محافظت می‌شود که فقط  خود کاربر از آنها مطلع است. البته برکسی پوشیده نیست بسیاری از مردم از کلمه‌های عبور ساده و قابل حدس استفاده می‌کنند، از این رو ماژول موسوم به Titan گوگل به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در صورت بیش از چند بار تلاش ناموفق برای حدس زدن کلمه عبور کاربر، دسترسی به داده‌ها به طور برگشت ناپذیر مسدود می‌شود.  گوگل با هدف جلب اعتماد کاربران، یک کمپانی ثالث به نام NCC Group را استخدام کرده تا به طور مستقل بر امنیت داده‌ها نظارت کند.

در حال حاضر برنامه‌هایی که از پشتیبان گیری  تحت کلَود پشتیبانی می‌کنند محدود است و گوگل هم مشخص نکرده کدام گوشی‌ها از این سرویس جدید پشتیبانی می‌کنند.