باگ جدید توییتر

افشای اطلاعات موقعیت مکانی تا 7 روز پس از حذف توییت

افشای اطلاعات موقعیت مکانی تا 7 روز پس از حذف توییت
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷

شرکت توییتر اعلام کرد که نوعی باگ جدید در سیستم خود مشاهده کرده که باعث می شود حتی پس از حذف یک توییت توسط کاربر، باز هم موقعیت مکانی وی افشا شود.

به گزارش گرداب، وجود برخی اشکالات در توییتر باعث می شود این موضوع رخ دهد. مدتی پیش نیز توییتر رسما اعلام کرده بود که مشکلی در خصوص موقعیت مکانی کاربران را رصد کرده و به زودی آن را حل می کند.

بر اساس اعلام توییتر این مشکل باعث می شود موقعیت مکانی برخی توییت ها به راحتی در دسترس عموم قرار گیرد. برخی از کاربران که با مشکل مذکور مواجه شده اند می گویند در بعضی موارد توییت آنها در نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی توییتر "تا هفت روز" باقی می ماند.

ویژگی جغرافیایی توییتر نخستین بار در سال 2009 راه اندازی شده است. در آن زمان، توییتر گفت: "وقتی در توییتر پیغام دوستانتان را خواندید، با استفاده از متن می توانید روی اطلاعات محلی تمرکز کنید." هرچند این ویژگی به طور پیش فرض قرار داده شده و اگر کاربران آن را روشن یا خاموش کنند بر اساس دلخواه خود موقعیتشان را با دیگران به اشتراک می گذارند، اما هنگامی که یک جیمیل را با مکان خود تگ کنید، این اطلاعات به طور پیش فرض روی توییت های آینده نیز برچسب گذاری می شود. در همان زمان توییتر به کاربران هشدار داد اگر مایل به افشای موقعی مکانی خود نیستند بهتر است گزینه مذکور را از طریق بخش حریم خصوصی و ایمنی توییتر خاموش کنند.

اگرچه توییتر اعلام کرده این موضوع به راحتی با خاموش کردن بخش موقعیت مکانی قابل حل است اما برخی از کاربران نگرانند که این پایان ماجرا نباشد و باز هم در این خصوص با مشکلاتی مواجه شوند.

توییتر در این راستا اعلامیه صادر کرده که:

"در روز چهارشنبه، 10 اکتبر، ما یک مشکل را شناسایی کردیم که در آن اگر شما اطلاعات موقعیت مکانی خود را حذف نکنید ممکن است روی جستجوهای موقعیت مکانی شما توسط دوستانتان تا 7 روز دیده شود. به این ترتیب ما توییتهای مبتنی بر مکان یابی حذف شده را مجددا حذف کردیم.ما برای اشتباه رخ داده عذر میخواهیم. شما می توانید برای چت کردن بدون موقعیت مکانی به راحتی از گزینه خاموش کردن موقعیت مکانی استفاده کنید. هیچ اقدامی عتلیه کاربران رخ نداده اما اگر مشکلی برای اکانت شما رخ داده با توییتر از طریق صفحه پرسشنامه سیاست حفظ حریم خصوصی تماس بگیرید."



منبع: انتخاب