Gerdab.IR | گرداب

گزارش نقض حقوق بشر در ايالات متحده در سال 2008 (5)

تجاوز به عنف در آمريكا 13برابر انگليس و 20 برابر ژاپن

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹

خشونت جنسي، تهديدي جدي براي زنان آمريکايي است به طوريکه ايالات متحده بالاترين ميزان تجاوز به عنف را در بين کشورهايي که چنين آمارهايي را منتشر مي‌کنند دارد. ميزان تجاوز به عنف در آمريکا 13 برابر بيشتر از انگلستان و 20 برابر بالاتر از ژاپن است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، گزارش حاضر بررسی آخرین گزارش سالیانه وزارت امور خارجه چین در مورد نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2008 است که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ترجمه و منتشر شده است.

قسمت پنجم (حقوق زنان و کودکان) از مشروح این گزارش را که در چهار بخش تنظیم شده در زیر می‌خوانید:

30.1 درصد کل شکایات علیه تبعیض در آمریکا مربوط به تبعیض جنسی است
وضعیت زنان و کودکان در ایالات متحده نگران کننده است. زنان 51 درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند در حالی که در یکصد و دهمین کنگره ایالات متحده فقط 88 زن مشغول به خدمت هستند. شانزده زن در مجلس سنای آمریکا انجام وظیفه می کنند که شامل 16 درصد صندلی‌ها می‌شود و 72 زن در مجلس نمایندگان حضور دارند که 16.6 درصد صندلی‌ها را تشکیل می‌دهد.

از تاریخ دسامبر 2007، 73 زن پست‌های اجرایی انتخابی ایالتی را در سراسر کشور به دست آورده‌اند که 23.3 درصد پست‌های قابل دسترس را شامل می‌شود. سهم زنان در قوه مقننه 23.7 درصد است در جولای 2008 در بین 100 شهر بزرگ ایالات متحده تنها 11 شهردار زن بودند.

تبعیض جنسی در استخدام بسیار جدی است کمیسیون فرصت‌های برابر برای اشتغال در ایالات متحده اعلام کرده است که در سال 2007، 24.826 شکایت راجع به تبعیض جنسی دریافت کرده است که 30.1 درصد کل شکایات علیه تبعیض را شامل می‌شود.

یک سوم زنان آمریکایی که به معالجه اورژانسی نیاز پیدا می‌کنند قربانیان خشونت خانگی هستند
تعداد رو به رشدی از زنان به دلیل باردار بودن و یا امید به بارداری با رفتار ناشایست و غیرمنصفانه کارفرمایان رو به رو شده‌اند.

مطابق آمارهای اداره آمار ایالات متحده که در آگوست 2008 منتشر شد، میانگین درآمد زنانی که در سال 2007 به طور تمام وقت کار می‌کردند 35.102 دلار آمریکا بود که این رقم تنها 78 درصد میانگین درآمد مردان که 45.113 دلار بود را شامل می‌شود. میزان بیکاری زنان بزرگسال رو به رشد است. این میزان در نوامبر 2008 به 5.5 درصد رسید.

زنان آمریکایی قربانیان خشونت خانگی و خشونت جنسی هستند. آمارها نشان می‌دهند که یک سوم زنانی که به معالجه اورژانسی نیاز پیدا می‌کنند قربانیان خشونت خانگی هستند.

میزان تجاوز به عنف در آمریکا 13 برابر انگلس و 20 برابر بالاتر از ژاپن است
خشونت جنسی، تهدیدی جدی برای زنان آمریکایی است. گزارشها حاکی از آن است که ایالات متحده بالاترین میزان تجاوز به عنف را در بین کشورهایی که چنین آمارهایی را منتشر می‌کنند داراست. میزان تجاوز به عنف در آمریکا 13 برابر بیشتر از انگلستان و 20 برابر بالاتر از ژاپن است.

تجاوز جنسی به زنان بومی در ایالات متحده شایع است. برخی از زنانی که به دست سازمان عفو بین‌الملل مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند اظهار داشته‌اند در جامعه خودشان کسی را نمی‌شناسند که تجربه خشونت جنسی نداشته باشد.

از هر هفت زن سرباز افغانی یا عراقی یک زن مورد تجاوز و آزار جنسی قرار می‌گیرد
آمارها نشان می‌دهند که کمیسیون فرصت‌های برابر برای اشتغال 12.510 شکایت راجع به آزار و اذیت جنسی در سال 2007 دریافت داشته است که 84 درصد این شکایت‌ها را زنان ارائه داده‌اند.

بنابر گزارش یو.اس.ای.تو.دی در تاریخ 28 اکتبر 2008، از هر هفت زن سرباز افغانی یا عراقی که برای مراقبت‌های پزشکی به مرکز امور سربازان مراجعه کرده‌اند، یک زن گفته است که در طول دوره خدمت نظامی مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. بیش از نصف این زنان اختلال روحی شدید دارند.

کودکان زیر هیجده سال یک سوم افراد فقیر را در ایالات متحده تشکیل می‌دهند
تعداد رو به رشدی از کودکان در فقر زندگی می‌کنند. کودکان زیر هیجده سال یک سوم افراد فقیر را در ایالات متحده تشکیل می‌دهند. آمارها نشان می‌دهند که در پایان سال 2007 میزان فقر کودکان زیر هیجده‌سال به 18 درصد رسیده است. درحالی که در 2006 این میزان 17.4 درصد بوده است. میزان فقر در کودکان در خانواده‌های با تک سرپرست زن، به 43 درصد می‌رسد.

طبق گزارشی که در 14 اکتبر 2008 از سوی پروژه خانواده‌های کودکان کار منتشر شده است، یک سوم کودکان در سال 2006 در خانواده‌هایی با کار کم‌درآمد زندگی می‌کنند. در شهر نیویورک 41.6 درصد کودکان خانواده‌های تک سرپرست در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در پایان سال 2007، 8.1 میلیون کودک زیر هیجده سال، به عبارتی 11 درصد کل کودکان، از مزایای بیمه برخوردار نبودند.

تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس 21 ایالت آمریکا قانونی است
وضعیت دانش‌آموزان آمریکایی نگران‌کننده است. بنا به اعلام وزارت آموزشی ایالات متحده بیش از 223 هزار دانش‌آموز در سال 2007 تنبیه بدنی شده‌اند. بیش از 200 هزار دانش آموز مدارس دولتی در طول سال تحصیلی 2006-2007 کتک خورده و تنبیه شده‌اند. در 13 ایالت هر ساله بیش از هزار دانش‌آموز تنبیه بدنی می‌شوند.

طبق گزارش انجمن آزادی‌های مدنی و دیده‌بان حقوق بشر در 19 آگوست 2008، تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس 21 ایالت، قانونی است. استفاده از الکل، قماربازی و استفاده از مواد مخدر در فضای دانشگاه همه‌گیر شده است.

 11 درصد هشت ساله‌ها، 24 درصد ده ساله‌ها و 22 درصد دوازده‌ساله‌ها ماری‌جوانا استفاده کرده‌اند
در بین سال‌های 1999 تا 2005، 157 دانشجو در اثر الکلیسم مردند و 750 هزار جوان معتاد به مواد مخدر شدند. محققان دانشگاه میشیگان در تاریخ 11 دسامبر 2008 گزارشی را درباره استفاده نوجوانان از مواد مخدر منتشر کرده‌ایم. این گزارش نشان می‌دهد که 11 درصد هشت ساله‌ها، 24 درصد ده ساله‌ها و 22 درصد دوازده‌ساله‌ها به استفاده از ماری‌جوانا در سال‌‌های قبل اعتراف کرده‌اند. استفاده از هرنوع مواد مخدر در سال‌های گذشته مورد اذعان 37 درصد 12 ساله‌ها 27 درصد ده ساله‌ها و 14 درصد هشت ساله‌ها بوده است.

در هر 3 ساعت یک کودک یا نوجوان با تفنگ کشته می‌شود
هیچ تضمینی برای امنیت کودکان در ایالات متحده وجود ندارد. صندوق حمایت از کودکان در گزارش سالیانه 2008 خود می‌گوید که 3.006 دانش‌آموز نوجوان در سال 2005 به وسیله سلاح گرم کشته شده‌اند. طبق تحقیق "مرکز کودکان، قانون و سیاست" دانشگاه هوستون، در آمریکا در هر روز هشت کودک و نوجوان با اسلحه کشته می‌شود. یعنی هر چهار روز یکبار حادثه ویرجینیاتک، تکرار می‌شود و یا یعنی در هر 3 ساعت یک کودک یا نوجوان با تفنگ کشته می‌شود.

یک پنجم کودکان آمریکایی تا قبل از هیجده‌ سالگی مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته‌اند
هر سال حدود 1.8 میلیون مورد از گم شدن کودکان گزارش می‌شود. گزارش می‌شود که بیش از 3 میلیون کودک قربانی آزار و اذیت عاطفی، زبانی، جنسی و جسمی، بی‌توجهی‌، رها شدن و مرگ شده‌اند. هر ساله حدود 1.500 فاجعه کودک‌‌آزاری اتفاق می‌افتد. سوء‌استفاده جنسی از کودکان فاحش است. بنابر گزارش‌های رسیده یک پنجم کودکان تا قبل از هیجده‌ سالگی مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

در تگزاس در یک فرقه طرفدار چند همسری برای مردان برخی از دختران 12 ساله مجبور به ازدواج با مردان میان سال شده‌اند. نتایج تحقیقی که به وسیله مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده انجام شد نشان می‌دهد که یک سوم دختران نوجوان آمریکایی - 3 میلیون - بیماری جنسی سرایتی (STD) دارند.

نزدیک به نصف زنان آمریکایی - آفریقایی با یک نوع بیماری جنسی سرایتی آلوده شده‌اند
دختران نوجوان آمریکایی - آفریقایی، اغلب به شدت به بیماریهای جنسی مبتلا شده‌اند. نزدیک به نصف زنان آمریکایی - آفریقایی با یک نوع بیماری جنسی سرایتی آلوده شده‌اند، درحالی که زنان سفیدپوست آلوده شده در مقایسه با آن 20 درصد است.

ایالات متحده از جمله اندک کشورهایی در دنیاست که کودکان نیز مانند بزرگسالان مشمول مجازات‌های جنایی می‌شوند. این کشور تنها کشوری در دنیاست که در دادگاه‌های آن برای کودکان حکم حبس بدون امکان آزادی کامل یا مشروط صادر می‌شود.

در حال حاضر 2.381 زندانی از این نوع در زندان‌های ایالات متحده وجود دارد. 73 مورد از این زندانیان به خاطر جرم‌هایشان در سن 13-14 سالگی محکوم به مرگ در زندان می‌شوند. 49 درصد این زندانیان آمریکایی - آفریقایی هستند و اغلب آنان از خانواده فقیر هستند و کمک‌های قانونی کافی به آنها نمی‌شود. این کودکان بدون توجه به اینکه تا چه اندازه اصلاح شده‌اند، در زندان و بدون هیچ‌گونه آزادی مشروطی خواهد مرد.

از بین 5 هزار نوجوان محبوس در پنسیلوانیا حدود 2 هزار نفر از سوی قضات رشوه‌گیر زندانی شده‌اند
طبق نظرات کلی کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در آوریل 2007، محکوم کردن کودکان به مرگ یا زندگی در زندان بدون امکان آزادی ناقض ماده (37) کنوانسیون حقوق کودکان است. شورای حقوق بشر سازمان ملل به هنگام بررسی شاخص‌های حقوق بشری در ایالات متحده در سال 2006، گفت محکوم کردن کودکان به زندگی در زندان بدون امکان آزادی مواد (7 و 24) قرارداد بین‌المللی راجع به حقوق سیاسی و مدنی را نقض می‌کند.

هزاران نفر از کودکان بی‌گناه به وسیله قضات فاسد به زندان انداخته شده‌اند. طبق گزارش روزنامه اسپانیایی ربیلون در 20 فوریه 2009، از بین 5 هزار نوجوان محبوسی که در پنسیلوانیا وجود دارد، حدود 2 هزار نفر به اشتباه از سوی قضات رشوه‌گیر زندانی شده‌اند. به گفته این گزارش دو قاضی به نام‌های مارک سیاوارلا و میشل کوناهان در ناحیه لوزرن برای فرستادن نوجوانان به دو مرکز خصوصی حبس نوجوانان که تحت اداره شرکت خواهر و مددکاری کودکان PA قرار دارند - بیش از 2.6 میلیون دلار آمریکا پورسانت گرفتند. اغلب نوجوانان وکیلی نداشتند که از آنها دفاع کند.

بیش از 9 هزار شکایت درباره کودکان کار در آمریکا
دختر 18 ساله‌ای به نام جیمی کوین زمانی که 14 سال داشت، در پی جر و بحث کردن با یک دوست و سیلی زدن به صورت همدیگر، به مدت یک سال زندانی شد. جیمی به یک مرکز حبس نوجوانان برده شد و اندکی بعد به چندین زندان دیگر منتقل شد. جیمی را در مدت اسارتش مجبور به خوردن انواع داروها کردند تا "سر به راه" شود. این دختر تنها یک نمونه از هزاران کودک بی‌گناه است.

به کار گرفتن کودکان در ایالات متحده جدی و وحشتناک است. آسوشیتدپرس گزارش داد که بیش از 9 هزار شکایت و اتهام علیه مدیران و مالک یک کارخانه بسته‌بندی گوشت در «یوتا»‌اقامه شد. این اتهام‌‌ها اظهار می‌داشتند که آنها کودکان را به کار می‌گرفتند و در برخی موارد تجهیزات خطرناکی را در اختیار کودکان زیر 18 سال مهاجر غیر مجاز نیز به کار گرفته شدند که هفت نفر از آنان زیر 16 سال بودند.