Gerdab.IR | گرداب

از اول هم به حجاب اعتقادي نداشتم!

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹

تصميم داشتم به عنوان اعتراض به حجاب اجباري در ايران و اعتراض به خشونت عليه زنان حجابم را در ملأ عام بردارم.

يكي از حامیان سران فتنه كه در بحبوحه فتنه 88 از كشور گريخت و اخيراً با حضور در برنامه تلويزيوني صداي آمريكا كشف حجاب كرد، اعلام كرده كه اساساً از اول اعتقادي به حجاب نداشته است.

به گزارش گرداب به نوشته پايگاه اينترنتي ايران گلوبال، "فريبا داوودي مهاجر" در مورد علت كشف حجابش گفت: «شايد انتقاد شما مبني بر اينكه چرا در مقابل دوربين تا مدت‌ها حجاب داشتم و در پشت دوربين نداشتم صحيح باشد. اما هر انساني در زندگي شخصي مشكلات و مسائل مخصوص به خود را دارد كه نمي‌تواند آن را علناً بيان كند. من نزديك به 27 سال چادري بودم و برداشتن آن بعد از اين مدت حتماً مي‌توانست تبعات مختلفي را در خانواده ايجاد كند يا حتي موجب بروز مشكلاتي براي اطرافيان شود. اما زماني رسيد كه ديدم زمان آن رسيده است كه بايد با خودم و مخاطب شفاف باشم. و خوب همين سوال شما را در برنامه پارازيت از من پرسيدند. من بايد تصميم مي‌گرفتم. پارازيت طنز است ولي برنامه جدي است. همه برنامه‌هاي طنز جدي هستند اگر مرز خود را با لودگي حفظ كنند.»

داوودي مهاجر كه اخيراً به جمع حقوق بگيران صداي آمريكا پيوسته ادامه داد: «من اعتقاد خود را مدت‌ها بود به حجاب به دلائل مختلف از دست داده بودم و نمي‌توانستم به دلائل شرايط سياسي و يا موقعيت سياسي‌ام دروغ بگويم و تظاهر كنم. اما قبل از اين برنامه تصميم داشتم به عنوان اعتراض به حجاب اجباري در ايران و اعتراض به خشونت عليه زنان حجابم را در ملأ عام بردارم. همانگونه كه زنها در ملأ عام تحت خشونت قرار مي‌گيرند و تحقير مي‌شوند. يك نفر مقابل دوربين روسري‌اش را بعد از سال‌ها كه چادري بوده بردارد. ضمن آنكه به همه زناني كه حجاب را خود انتخاب كرده‌اند احترام مي‌گذارم. من سال‌ها بود كه مي‌ديدم از حجاب اجباري براي خشونت علني عليه زنان استفاده مي‌كنند و به همين دليل تصميم گرفتم مقابل دوربين حجابم را بردارم. ولي بايد اعتراف كنم ضمن آنكه نقد شما را مي‌پذيرم ولي در شرايطي قرار داشتم كه مجبور بودم مقابل دوربين محجبه حاضر شوم.»

گفتني است داوودي مهاجر داراي پرونده‌هاي مالي سنگيني در داخل كشور است و برخي تحليلگران علت اصلي گريختن او از كشور را ناتواني برگرداندن پول‌هاي بالا كشيده شده مي‌دانند. داوودي مهاجر مدت‌ها است آرزومند دريافت يكي از جوايز سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي است و اخيراً به او گوشزد كرده‌اند كه "حجاب" وي يكي از موانع اصلي اعطاي جايزه به ايشان است!
 
منبع: کیهان