Gerdab.IR | گرداب

مسلمانان اروپا برای دفاع از اسلام وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوند

تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

این انجمن جهت معرفی مسلمانان، اندکی قبل از دستور منع ساخت مناره‌ها در سال ۲۰۰۹ در سوئیس بنا نهاده شده و شامل تعدادی از جوانان تازه به اسلام گرویده است.

انجمن مرکزی شورای مسلمانان سوئیس به‌منظور تبلیغ چهره واقعی اسلام در شبکه‌های اجتماعی برای اولین‌ بار در اروپا کارگاهی آموزشی را برگزار می‌کند.

به گزارش گرداب، انجمن مرکزی شورای مسلمانان سوئیس، از تاریخ ۸ ژانویه در زوریخ مجموعه‌ای از کارگاه‌ها و سمینارهایی را جهت کمک به آموزش مسلمانان در راستای کار با وسائل ارتباط جمعی با هدف ارائه تصویری واقعی از اسلام و مسلمانان برپا می‌کند.

برگزاری اولین دوره کارگاه استفاده از وسائل ارتباط جمعی برای مسلمانان در اروپا
این انجمن که در زبان فرانسه به "مجمع مرکزی اسلامی سوئیس" (CCIS) معروف است، از ابتدای تشکیل خود در سوئیس در سال ۲۰۰۹ با انتقادات فراوانی روبرو بوده است.

این مجموعه کارگاه‌ها که از طریق این انجمن برگزار شده است، اولین دوره از چنین آموزش‌های ارتباط جمعی در اروپا است. "اوسکار برگمین"، خبرنگار سوئیسی که به اسلام گرویده و رئیس هیئت مدیره و مسئول روابط عمومی انجمن نیز هست، این کلاس‌ها را سازماندهی کرده که تا آخر ماه ژانویه ادامه دارند.

تصویری که از اسلام منتشر می‌شود ساخته دست رسانه‌های غربی است
برگمین معتقد است که بیشتر مردم اروپا تصوری که از اسلام و مسلمانان دارند از سوی پوشش رسانه‌ها شکل گرفته شده است. این رسانه‌ها تقریبا هیچ‌گاه مسلمانان واقعی و فرهنگ اسلامی را نمایش نمی‌دهند بلکه تصاویر نقاشی شده از انسان‌هایی خشمگین و نظامیان اسلحه به دست را به تصویر می‌کشند.

مبارزه با اسلام نباید به امری طبیعی تبدیل شود
خصومت با اسلام، نحوه برخورد با مسلمانان و کنار گذاشتن آنان از جریان اصلی جامعه اروپایی را توجیه می‌کند ولی نکته ناراحت کننده این است که این اتفاق یک امر عادی به نظر می‌رسد که نباید اجازه داد چنین چیزی صورت بگیرد.

این انجمن جهت معرفی مسلمانان، اندکی قبل از دستور منع ساخت مناره‌ها در سال ۲۰۰۹ در سوئیس بنا نهاده شده و شامل تعدادی از جوانان تازه به اسلام گرویده است.

استقبال گروه‌های اسلامی از انجمن مرکزی شورای مسلمانان
دیگر گروه‌های مسلمان، از این گروه تازه تاسیس با آغوش باز استقبال نکرده و تا هفته‌ها اعضای آن از سوی رسانه‌های سوئیس به عنوان "اصولگرایان تندرو" معرفی می‌شدند. ولی اکنون این تصور عوض شده است و انجمن در کنار دیگر گروه‌های اسلامی مشغول به فعالیت است.

منبع: فارس