Gerdab.IR | گرداب

انتشار تصاویر برهنه در آمریکا با سوءاستفاده از اسکنرهای بدن

تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۹

از نظر کمیته اجتماعی و اقتصادی اروپا، روش‌های سنتی مقابله با تروریسم کارآیی لازم را ندارد و باید اسکنرهای بدن در سراسر فرودگاه‌های اروپایی نصب شود.

با افزایش اعتراض به استفاده از اسکنرهای بدن در فرودگاه‌های آمریکا و اروپا به‎بهانه‌های امنیتی و انتشار تصاویر برهنه ۳۵ هزار زن و مرد در اینترنت، کمیسیون اروپا تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

به گزارش گرداب، این در حالی است برخی نهادهای دیگر اروپایی نگرانی‌ها و اعتراض‌ها را در این زمینه بی‎اساس می‌دانند. از جمله کمیته اجتماعی و اقتصادی اروپا معتقد است که نگرانی‎های مربوط به نقض حقوق بشر و به خطر افتادن سلامتی بی‎اساس است.

از نظر این کمیته، روش‌های سنتی مقابله با تروریسم کارآیی لازم را ندارد و باید اسکنرهای بدن در سراسر فرودگاه‌های اروپایی نصب شود. این در حالی است که این اسکنر‌ها تمام بدن یک انسان را در معرض دید ماموران امنیتی قرار می‌دهند و این مسئله باعث اعتراضات شدید شده است.

همچنین گفته می‌شود که اشعه تابانده‎ شده از طریق این اسکنر‌ها سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد. در مقابل ادعا شده که تلاش برای ارتقای استانداردهای این اسکنر‌ها باعث شده تا نگرانی‌های ابرازشده در این زمینه چندان جدی نباشد.

در تازه‎‌ترین سوءاستفاده از این اسکنر‌ها تصاویر برهنه ۳۵ هزار مسافر زن و مرد روی اینترنت قرار گرفت. به دنبال این رویداد مخالفت عمومی با استفاده از اسکنرهای یادشده به نحو چشمگیری افزایش یافت.

منبع: لحظه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات