Gerdab.IR | گرداب

فتح قریب در اهواز...

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

نمایشگاه در چهار بخش پیش از انقلاب و انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، جنگ نرم و تهاجم خاموش و نگاه به آینده و سازندگی ایران اسلامی به انتفال مفاهیم به دانش آموزان می پردازد.

گرداب- ابزارهای هنری و آموزه‌های عملی همواره بهترین و ماندگارترین راه برای انتقال مفاهیم  بوده‌اند. در همین راستا با توجه به اهميت و تحول در درس آمادگي دفاعي سال تحصيلي دوم دبيرستان، اعزام دانش‌آموزان پسر به مناطق جنگي با هدف غني‌سازي محتوايي آموزه‌ها به صورت داوطلبانه، در قالب اردوهاي راهيان نور در دستور كار وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسيج مستضعفين قرار گرفت.

در اين راستا نيروي مقاومت بسيج و نيروي زميني سپاه اقدام به بررسي و اجراي طرح‌هاي مختلفي كردند. در یکی از این طرح ها اردوگاه "شهيد مصطفي مسعوديان" نيز با هماهنگي سپاه و اجراي طرحي از سوي "كانون فرهنگ و هنر ناوك" که در عرصه توليد هنر ديني، ارزشي و متعهد فعاليت‌هايي داشته است، میزبان نمایشگاه "فتح قریب" است.

این نمایشگاه سرپوشيده در فضائي بالغ بر يك هزار و 200 متر مربع برپا است كه  به طور دائمی در مناطق راهيان نور، با تكيه بر نيروهاي اجرايي بومي و طراحی كانون فرهنگ و هنر ناوك آمادگي پذيرايي روزانه 2 هزار دانش‌آموز را دارد.

اين نمايشگاه بخش‌هاي تركيبي از هنر مفهومي مانند بيان محتوا و ارائه يك مفهوم با اجراي مراسم، هنر اجرايي، چيدمان و بداهه‌گرايي با توجه به شرايط حاكم بر محيط، ميني‌ماليسم وخلاصه‌گرايي در فرم با تأكيد بر محتوا، به همراه صداي دالبي سارند دارد که فضائي گيرا و جذاب را به وجود آورده است.

نمایشگاه در چهار بخش پیش از انقلاب و انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، جنگ نرم و تهاجم خاموش و نگاه به آینده و سازندگی ایران اسلامی به انتفال مفاهیم به دانش آموزان  می پردازد.

نمايشگاه راوي يك قصه در فضاي دانش‌آموزي با محوريت تاريخ ايران از 1320  تا امروز است. بازيگران و نقش اصلي قصه، دانش آموزان هستند که با عبور از مراحل مختلف، دانش‌آموزان با مفاهيم: دشمن شناسی، ولایت پذیری، بررسی زمینه های انقلاب اسلامی، آشنایی با آرمان های امام وانقلاب، جدا شدن بخش های مختلف ایران در زیر سایه نوکری پادشاهان قبل، الگوسازي براي دانش‌آموزان با تكيه بر زندگي و سرگذشت شهدای دانش آموز، انقلابي زندگي كردن، مفهوم شهادت، عزت ملي، وطن‌پرستي، جنگ، خودسازي، جنگ نرم و ابزارهاي تبليغاتي، رسانه، راه پيشرو و سازندگي ايران اسلامي آشنا مي‌شوند.