Gerdab.IR | گرداب

صدای آمریکا فرق مجلس‌خبرگان و مجمع‌تشخیص را نمی‌داند

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۹

سایت صدای آمریکا در گزارش خود نوشت: «علی اکبر هاشمی رفسنجانی مقام خود را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از دست داده است!»

در شرایطی که رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب از ماه‌ها پیش تلاش‌های گسترده‌ای را برای تضعیف جایگاه غیرسیاسی و والای مجلس خبرگان به کار بسته‌اند، گاف بامزه "صدای آمریکا" عمق تحلیل و نگاه رسانه‌های غربی به مجلس خبرگان را روشن ساخت.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه ایران، رسانه دولتی صدای آمریکا در گزارشی پیرامون انتخابات صبح دیروز مجلس خبرگان، این مجلس را مجمع تشخیص مصلحت نظام نامید و به تبیین وظایف جدید برای آن پرداخت!

این سایت که از حامیان جدی جریان آشوبگر در ایران است، در گزارش خود نوشت: «علی اکبر هاشمی رفسنجانی مقام خود را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از دست داده است!»

صدای آمریکا که هر روز تحلیل‌های مختلفی با نام "کارشناسان سیاسی" از رویدادهای ایران منتشر می‌کند، در ادامه گزارش جالب خود عنوان کرده است: «تغییر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، که انتخاب رهبر و نظارت بر فعالیت‌های او از جمله وظایف آن است، شکستی برای میانه‌روها و اصلاح طلبان در ایران تلقی می شود. تندروها از انتخاب "مهدوی کنی" حمایت کرده بودند.»

اشاره این سایت به انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان است که صبح دیروز برگزار شد و در نتیجه آن "آیت الله مهدوی کنی" با رای 64 نفر از خبرگان ملت به عنوان رئیس انتخاب شد.



این اقدام صدای آمریکا که فراتر از یک گاف و اشتباه خبری به نظر می‌رسد، این واقعیت را هم روشن می‌کند که تحلیل و اخبار رسانه‌های بیگانه و غربی درباره رویدادهای داخلی ایران از سوی کسانی نوشته می شود که حتی فرق ارکان اصلی جمهوری اسلامی را هم نمی‌دانند.