راه اندازی بیش از 20 هزار پایگاه اینترنتی برای ایجاد آشوب

راه اندازی بیش از 20 هزار پایگاه اینترنتی برای ایجاد آشوب
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۸۸

يک نويسنده عرب با انتشار مقاله‌اي عنوان کرد: اسرائيل بيش از 20 هزار پايگاه اينترنتي براي ايجاد آشوب در ايران به راه انداخت.

به گزارش گرداب، روزنامه کویتی السیاسه نوشت: اسرائیلی‌ها بیش از 20هزار پایگاه اینترنتی ایجاد کردند تا جوانان ایرانی را مخاطب قرار دهند. مزدوران سازمان سیا و همه دستگاه‌های اطلاعاتی غرب تمامی توان خود را به کار بستند تا آتش این آشوب‌ها را شعله‌ورتر کنند.
 
 روزنامه السیاسه کویت در گزارشی تحلیلی با عنوان "سرخوردگی بی‌سابقه اسرائیل" به قلم "عبدالعظیم محمود حنفی" نوشت: هدف از آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران براندازی نظام این کشور از داخل بود و این اقدام پس از آن صورت گرفت که تلاش‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از خارج با شکست مواجه شد و دولت آمریکا تصمیم خود مبنی بر توسل به خط مشی دیپلماتیک در تعامل با ایران را اعلام کرد.
 
نویسنده با اشاره به پوشش اخبار حوادث پس از انتخابات ایران در رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت: هدف از پرداختن به این مسائل در واقع تبدیل کردن خشم اجتماعی مردم به یک اقدام عملی سیاسی خشمگین و موثر برای براندازی نظام ایران بود. از همین جا بود که تفسیر و تحلیل‌ها در آستانه انتخابات ایران و در زمان برگزاری انتخابات و پس از انتخابات درباره تقلب نظام‌مند در نتایج انتخابات آغاز شد تا به جرقه‌ای برای شعله ور کردن خشم و انقلاب در ایران تبدیل شود.
 
نویسنده تاکید می‌کند: "موسسه واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک" که یک موسسه اسرائیلی است در راس آتش افروزان حوادث ایران بوده است. این موسسه در راستای تحریک آشوب‌گران ایرانی چندین مقاله منتشر کرد از جمله این مقاله‌ها، مقاله‌ای از "مهدی خلجی"، پژوهشگر ایرانی الاصل و تحت عنوان "تقلب در انتخابات ایران" بود که در پایگاه‌های ایرانی منتشر و به زبان فارسی نیز ترجمه شد و اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس آن را در بوق و کرنا کردند و خلاصه این مقاله را با پیام‌های کوتاه و پایگاه‌های اینترنتی "فیس‌بوک" ارسال کردند تا به یک موضوع قابل بحث و بررسی تبدیل شود و سخن از تقلب در انتخابات پیش بیاید و "میر حسین موسوی" پیروز انتخابات مطرح شود.
 
السیاسه با تاکید بر اینکه مخالفان ایرانی که در خارج از ایران بودند از این جریان حمایت می‌کردند، می‌افزاید: به محض اینکه انتخابات شروع شده، اعلام کردند میر حسین موسوی پیروز این انتخابات شده است. نویسنده مقاله با بیان اینکه گروه‌های مخالف به هیچ عنوان به موسوی اعتماد و اعتقادی نداشته‌اند، می‌افزاید: آنها می‌خواستند موسوی به سرپوشی برای تغییر نظام و براندازی نظام از داخل تبدیل شود.
 
در ادامه مقاله آمده است: زمانی که اعتراض‌ها در ایران آغاز شد اسرائیلی‌ها بیش از 20 هزار پایگاه اینترنتی ایجاد کردند تا جوانان ایرانی را مخاطب قرار دهند. مزدوران سازمان سیا و همه دستگاه‌های اطلاعاتی غرب تمامی توان خود را به کار بستند تا آتش این آشوب‌ها را شعله‌ورتر کنند.
 
السیاسه تاکید کرد: این توطئه‌ای بزرگ، وحشتناک و جهنمی بود و هر قدر که اعتراض‌ها افزایش می‌یافت امیدها به براندازی نیز بیشتر می‌شد. نویسنده می‌افزاید: گروه‌های مخالف، سخن از شکل‌گیری انقلاب مردمی دومی را در تهران مطرح کردند و اظهارات "کریان برنتون"، تاریخ نگار آمریکایی را پیش کشیدند که گفته است: «زمانی که میان آنچه مردم می‌خواهند و آنچه را می‌توانند به دست بیاورند شکاف غیرقابل پرشدن ایجاد شود آن وقت نقطه بحرانی دائمی که در تمامی انقلاب‌های بزرگ در آمریکا، فرانسه و روسیه رخ داده است، شکل می‌گیرد.»
 
در ادامه مقاله این روزنامه کویتی آمده است: برخلاف عقیده حاکم مبنی بر اینکه انقلاب‌ها اساسا به خاطر مشکلات اقتصادی رخ می‌دهد برنتون عکس آن را اثبات کرده و گفته است: «انقلاب‌ها زمانی رخ می‌دهد که شکوفایی و رونق ناگهان به آخر برسد و یا به تعبیری دیگر انقلاب‌ها زمانی رخ می‌دهد که بورژوازی وجود داشته باشد.»

 نویسنده با بیان اینکه با همه سناریوپردازی‌های توطئه براندازی نظام ایران با شکست مواجه شده است، می‌افزاید: سرانجام این توطئه با شکست مواجه شد و تمامی امید‌ها و آرزوهای مخالفان را نیروهای سپاهی و بسیجی ایران نقش بر آب کردند که این مسئله منجر به سرخوردگی شدید و یاس و نومیدی سران اسرائیل شد.
 
نویسنده در پایان این مقاله با اشاره به ناامیدی غرب برای تحقق نیافتن آرزوهای آنها در ایران نوشت: ماهواره‌ها، تحلیلگران و کارشناسانشان [مخالف نظام ایران] نگران شدند، چرا که آروزهای آنها نقش بر آب شد و سرانجام این اسرائیلی‌ها بودند که به طرز آشکار و روشنی پس از نافرجام ماندن این توطئه نگران شدند و اسرائیلی‌ها به جای اینکه اذعان کنند که تحلیل‌ها و فرضیه‌های آنها درست نبوده است همه چیز را رها کرده و نوک پیکان انتقادهای خود را متوجه "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا کردند که این نیز خود حکایتی دیگر دارد.