Gerdab.IR | گرداب

اعمال قدرت نرم چین در بازی‌های آنلاین

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۰

کشور چین با هدف تاثیرگذاری بر جهان از طریق "قدرت نرم"، اقدام به سرمایه گذاری در حوزه بازی های رایانه ای و معرفی فرهنگ زنده چین در این بازی‌ها، نموده است.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، امروزه بازی های ویدئویی علاوه بر سرگرمی به یک ابزار قوی برای اعمال قدرت نرم و همچنین معرفی و ترویج فرهنگ یک کشور در دیگر کشورها تبدیل شده است.

بازی صنعتی است که علاوه بر تولید قدرت نرم، به تنهایی سالانه ده‌ها میلیارد دلار سودآوری دارد.

قدرت نرم انیمیشن ژاپن
"قدرت نرم" هر روز خود را آشکارتر می کند. آمریکا از طریق فیلم های هالیوود، فرهنگ و ایدئولوژی خود را به هر گوشه ای از جهان صادر کرده و می خواهد فرهنگ غرب را به جریان اصلی فرهنگ در جهان تبدیل کند.

در دهه 1980 ژاپن، رهبری آمریکا در هر دو حوزه اقتصادی و فرهنگی را به چالش کشید. انیمیشن و بازی های ویدئویی نه تنها از لحاظ مالی برای ژاپن سودآوری عظیمی در پی داشت بلکه فرهنگ متفاوت ژاپن را نیز به مخاطبان کشورهای دیگر معرفی کرد.

سامورایی، نینجا، سوشی و... این واژه ها که زمانی بیگانه بودند اکنون برای جامعه غربی کاملا آشنا هستند. این اولین بار است که یک فرهنگ غیر غربی چنین نفوذ فرهنگی گسترده ای در این عصر جدید ایجاد کرده است.

قدرت نرم بازی های رایانه ای چین
پس از ژاپن، صنعت بازی چینی پدیدار شد. به خصوص با رشد اقتصاد و تکنولوژی خود، کشور چین در حال حاضر شروع به تاثیرگذاری بر جهان از طریق "قدرت نرم" کرده است.

به پیروی از مدل ژاپن، شرکت های بازی چینی شروع به سرمایه گذاری در بازار بین المللی کرده اند. اگرچه سازندگان بازی چینی شرکت های کوچک و تازه وارد در این صنعت هستند، اما آنها در زمینه بازی های آنلاین فرصت خوبی را به دست آورده‌اند.

شرکت سرگرمی های دیجیتال "تی کیو" شهرت خود را با بازی چند نفره آنلاین "تسخیر" به دست آورد. هر روز، صدها هزار نفر از بازیکنان در سرتاسر جهان با اساطیر چین باستان آشنا شده و فرهنگ زنده چین را در این بازی‌ها تجربه می کنند.

در جهان بازی های آنلاین، بازیکنان می توانند شخصیت خود را با لباس های سنتی چینی انتخاب کرده، سلاح های مختلف چین باستان را امتحان کنند؛ با شیاطین اسطوره های چینی نبرد کرده و حتی رقص سنتی چین را نیز تجربه کنند.

این کاوش و معرفی زمینه های فرهنگی چین یک آموزش کامل از فرهنگ و سنت چینی به بازیکنان غیر چینی را ارائه می دهد. در حال حاضر، بازیکنان غربی می توانند جشنواره های عجیب و غریب چینی ها را در دنیای مجازی جشن بگیرند. باید انتظار ورود بیشتر بازی های چینی به بازار جهانی و به تبع آن افزایش تعداد گروه های فرهنگی چینی را داشته باشیم.

بازی به یک رسانه تاثیرگذار برای تبادل فرهنگی، تبدیل شده است. همانطور که سازندگان بیشتری از نقاط مختلف جهان وارد این صنعت نوظهور می شوند، بازیکنان نیز فرصت تجربه فرهنگ های مختلف و در عین حال لذت از بازی های فوق العاده را کسب می کنند!